5,4 år og stadig mange uheld i bukserne.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

684 visninger
3 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. december 2016

Anonym trådstarter

Hej baby.dk

min bonus søn på 5,4 år, som jeg har kendt i 2 år har altid haft mange uheld med at tisse i bukserne. 

Vi har børnene en uge af gangen (ingen kommentar på deleordningen) og der er daglige uheld hos os. 

I foråret begyndte jeg at lave en tisseri seddel, hvor han efter 15 gange havde været ude og tisse fik en lille snold. Det gik fint hos os, men hos mor er der stadig mange uheld. 

For 2 mdr siden smed han først natbleeen, og vi var enige om at der kun var 1 glas væske til aftensmad og så slut for ligesom at komme det tisseri til livs.  

Mor magtede en dag ikke kampen, og han fik lov at drikke alt det han kunne, men så skulle han have ble på til natten ( som vi ellers ikke ville give på efter den var smidt) 

nu er vi så igen ude i daglige uheld, våd om natten og i børnehaven.. 

Hvad pokker stiller vi op? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hej baby.dk

min bonus søn på 5,4 år, som jeg har kendt i 2 år har altid haft mange uheld med at tisse i bukserne. 

Vi har børnene en uge af gangen (ingen kommentar på deleordningen) og der er daglige uheld hos os. 

I foråret begyndte jeg at lave en tisseri seddel, hvor han efter 15 gange havde været ude og tisse fik en lille snold. Det gik fint hos os, men hos mor er der stadig mange uheld. 

For 2 mdr siden smed han først natbleeen, og vi var enige om at der kun var 1 glas væske til aftensmad og så slut for ligesom at komme det tisseri til livs.  

Mor magtede en dag ikke kampen, og han fik lov at drikke alt det han kunne, men så skulle han have ble på til natten ( som vi ellers ikke ville give på efter den var smidt) 

nu er vi så igen ude i daglige uheld, våd om natten og i børnehaven.. 

Hvad pokker stiller vi op? 

I starter med at opsøge viden, hvor I vil finde ud af, at det faktisk er pænt mange børn i den alder, hvor dette er tilfældet. Dernæst skal I have afklaret, at der ikke er en fysisk årsag til problemet, og når det så er afklaret, så finder I tålmodigheden frem og stopper med at fokusere på problemet. Som tiden går, skal hans hormonproduktion nok følge med, og så løser problemet sig selv.

Jeg har selv en 6-årig, der har problemet, i deres klasse på 8 elever er de 2 med tisseuheld, det er helt normalt, og der bliver langsomt længere og længere mellem uheldene.

Anmeld Citér

19. december 2016

drabo

Profilbillede for drabo

Tænker også det kommer nok. Min pige havde uheld i lang tid og der sker stadig et uheld indimellem fordi hun simpelthen har der for sjovt og glemmer at tisse.

tror ikke der så meget andet at gøre end gode vaner. Man går på toilettet før man går ud af døren osv. Men det virker selvfølgelig bedst, hvis i kan finde fælles fodslag med mor.

Anmeld Citér

20. december 2016

Anonym

Har en veninde hvis søn også lavede mange uheld og det var psykisk påvirkning. 

Der var sket nogle ændringer derhjemme som gjorde han reagerede på den måde

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.