Anonym skriver:
Hej derude.
Min mand og jeg har siden juli 2015 forsøgt at opnå graviditet uden held.
Godt nok har vi på intet tidspunkt anvendt ægløsningstests, men jeg har en meget regelmæssig cyklus og føler at jeg kan mærke min ægløsning, så er ret sikker på at jeg har ægløsning. Udover det, har vi et ret aktivt sexliv, så det er ikke pga. manglende sex.
Jeg har to børn fra et tidligere forhold, som er lavet meget hurtigt.
Jeg har en masse spørgsmål, som jeg håber nogen vil bruge lidt tid til at svare på.
1. Hvordan starter vi det hele? - Starter jeg med at gå til lægen? Kan jeg ringe direkte til en privat fertilitetsklinik eller hvad er bedst?
2. Hvordan foregår første samtale?
3. Hvis min mands sædkvalitet er helt i bund, hvilke behandlingsmuligheder vil der så være?
4. Jeg vejer for meget. Er det en umulighed at komme i behandling, uden et kæmpe vægttab? - Altså ifølge BMI ligger jeg på 37. Jeg ved det er alt for meget. Jeg er egentlig aktiv, spiser sundt og varieret og har ligget på samme vægt de sidste 7 år.
5. Hvordan er priserne, for privat behandling? Altså bare sådan ca.
6. Har læst mig til at kvinden skal igennem noget hormonbehandling - hvordan er dette? Er det noget der påvirker kroppen meget?
Tror det var det lige nu. På forhånd tak. 
Hejsa
Hvis i ingen fælles børn har, kan i få hjælp i det offentlige, og i starter med at henvende jer ved egen læge
Første samtale blev der lavet sædprøve ved os, jeg havde fået taget nogen blodprøver vi fik svar på, jeg blev scannet og vi fik afvide hvad behandlingsform der var bedst for os
Hvis sædkvaliteten er i bund bliver i nok tilbudt ivf/icsi behandling.
Jeg skulle ned på bmi 30 inden jeg kunne blive behandlet hvilket betød 25 kg vægttab
Priser i det private kender jeg desværre ikke
Jeg skulle stikke mig selv i 13 dage, for mig var det ikke svært, men ved det er ved nogen, jeg var noget påvirket af det humørmæssigt, men det er i sig selv hårdt for humøret at gennemgå fertilitetsbehandling så om det kun var medicinen ved jeg ikke, eller følte jeg mig oppustet og tung i underlivet, ikke noget der var et problem for mig 
Held og lykke med projektet