Ukogt marmelade og gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

947 visninger
6 svar
1 synes godt om
17. december 2016

Anonym trådstarter

Opdagede lige at den marmelade jeg køber i Netto består af bær der kun er opvarmet til lige under kogepunktet. Jeg har da altid troet at den slags langtidsholbare produkter var blevet udsat for kogning pga risiko for bakterier. Bær er jo kendt for at kunne være bakteriefyldte hvis de ikke koges, så er da mildest talt overasket over det ikke er en selvfølge med sådan en billig supermarkedsmarmelade. Kan der mon være en sundhedsrisiko ved indtagelse af et sådant produkt som gravid hvor man jo skal være ekstra forsigtig med ikke tilstrækkeligt opvarmet mad?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2016

alenemor42

Ved 65 grader dør de fleste bakterier  �� og sukker konserverer. Så spis du bare løs ��

Anmeld Citér

17. december 2016

ninibadini

Dem fra den gamle fabrik er heller ikke kogt. Der er jo konserveringsmidler i, og hvis bærrene i sig selv skulle være en risiko ville vi jo alle få racermave af at spise marmelade, gravid eller ej

Anmeld Citér

17. december 2016

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Ved 65 grader dør de fleste bakterier  �� og sukker konserverer. Så spis du bare løs ��

Puha tak for svaret. Det undrede mig da også noget men man bliver nemt lidt kulret af sin egen påpasselighed. Har da heller aldrig hørt gravide skulle passe på marmelade men altid rart med lidt beroligelse.

Anmeld Citér

17. december 2016

Anonym trådstarter

ninibadini skriver:

Dem fra den gamle fabrik er heller ikke kogt. Der er jo konserveringsmidler i, og hvis bærrene i sig selv skulle være en risiko ville vi jo alle få racermave af at spise marmelade, gravid eller ej

Jamen du har ret. Det ville jo slet ikke give mening men altså man bliver nemt nervøs. Man prøver at have styr på alt hvad man spiser og så pludselig overasker noget en. Men tak for svaret. Det lyder fornuftigt og er beroliget nu.

Anmeld Citér

18. december 2016

ninibadini

Anonym skriver:

Jamen du har ret. Det ville jo slet ikke give mening men altså man bliver nemt nervøs. Man prøver at have styr på alt hvad man spiser og så pludselig overasker noget en. Men tak for svaret. Det lyder fornuftigt og er beroliget nu.

Åh ja, jeg kan huske det. Selv om man prøver at bevare sin sunde fornuft kan man let blive i tvivl.

Anmeld Citér

18. december 2016

Anonym trådstarter

Åh ja, jeg kan huske det. Selv om man prøver at bevare sin sunde fornuft kan man let blive i tvivl.

Ja man rammes bare af panik og al logisk sans forsvinder. Selvfølgelig laver man ikke sundhedsfarlige marmelader i industrien hvis det var det og har også spist marmelade i mine andre graviditeter. Har bare ikke læst på glasset før hvordan tilberedningen foregik. Puha man bliver lidt småskør af sådan og gå og være vagtsom hele tiden. Og man føler sig så dum når først fornuften vender tilbage.. Smiler..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.