I tvivl om abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2016

Muhmi

Anonym skriver:

Tak for jeres svar. Det hjalp mig faktisk virkelig og jeg har tænkt mig at holde mit løfte og vælge abort  

Synes normalt ikke om abort, men i det her tilfælde er det, det rigtige at gøre... Op med hagen, den er sur at sluge jeg ved det, men det virker til at det er det helt rigtige at gøre 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2016

mija

Inden du overhovedet gør noget, så skal du fortælle din kæreste at du er gravid, og så skal i have jer en ordentlig snak om hvad i gør sammen! For mig virker det somom at du overhovedet ikke er sikker, og det synes jeg du skal være inden du træffer en beslutning! Uanset hvad du vælger så håber jeg at han støtter dig!

Jeg er ikke fortaler for abort, og slet ikke i jeres situation når i bevidst har dyrket ubeskyttet sex!

Anmeld Citér

19. december 2016

VN

Jeg synes at i skal tage en snak begge to, og derfra finde ud af hvad der er bedst for jer 

Det er en stor beslutning, og han har selvfølgelig også ret til at vide at han har gjort dig gravid. Ligegyldigt hvad i vælger, så kan i støtte hinanden og tale om tingene når de bliver svære. 

Alt held og lykke 

Anmeld Citér

19. december 2016

ErDuHerIkkeSnart

Om en abort eller ej er det rette i dette tilfælde, kan kun du mærke. Hvis ikke I kan tale jer til enighed, sidder du med det sidste kort på hånden og træffer afgørelsen. Sådan er det.

Men jeg bliver nødt til at påpege, at det ikke er den mindste smule tale om at nogen "tager røven" på nogen her.

Han er 29 år gammel og ønsker ikke at bruge kondom??? Så han dyrker i stedet regelmæssig sex uden prævention og håber på det bedste. Hvordan pokker tror han (og du selv) ellers at man laver børn, hvis ikke det er igennem ubeskyttet sex?

At du efterfølgende har "lovet" en abort fordi han presser på, synes jeg ikke er en fornuftig grund at træffe beslutning på. Du må i gang med den store gode snak og se om ikke I kan blive enige - og ellers må du beslutte om du kan eller vil klare et eventuelt barn alene.

Anmeld Citér

19. december 2016

Frk.S

Åh altså, jeg bliver simpelthen så forarget og harm når jeg læser om mænd der synes det er verdens undergang hvis de skulle gøre en kvinde gravid, men de "har ikke lyst til" at bruge kondom så de er alligevel villige til at løbe den risiko der nu engang er ved at undlade det. Hvis uheldet så er ude, forventer de bare kvinden får en abort. Fy for f*****  Som 29-årig skulle man da gerne være bare lidt mere fornuftig end det. 

Og ja i har været to om det og jeg begriber heller ikke at du er villig til at løbe risikoen når du har været det igennem én gang før. 

Hvad i skal gøre her, er det kun jer der kan beslutte. Men uanset så synes jeg du skal til at passe bedre på dig selv ( i er ikke engang kærester - har du styr på at han ikke har en kønssygdom, når nu han er så ked af at bruge kondom). Abort er IKKE en præventionsform. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.