1 års gave ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.134 visninger
10 svar
17 synes godt om
17. december 2016

Anonym trådstarter

I januar har jeg været sammen med min kæreste 1 år, vi er lige flyttet sammen og slet ikke i tvivl om at det skal være os, vi er os meget enige i både børn forlovelse og bryllup og har før snakket om vi er klar til det selv om jeg godt ved det er tideligt i forholdet 

vi har det begge fint med lange forlovelser og vil gerne spare sammen inden vi springer os ud i bryllup 

når det er sagt overvejer jeg lidt om jeg skal kaste mig ud i at "fri" - selv om jeg er kvinde.. 

men men, er det for tideligt ? Hvad vil folk mene ? Skal vi lytte til dem ? 

Er det bedere at fejre det på mere rolig maner, hotel ophold eller noget ? 

Håber i vil dele jeres tanker med mig 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2016

Soonmom

Jeg synes det er al for tidligt men det er så bare min personlige holdning. 

Jeg har været sammen med min kæreste i 2,5 år og vente nr. 2 barn med ham og ja det er gået meget hurtigt.  Alligevel går jeg slet ikke i gifte tanker endnu,  og det kommer jeg der først til når vi har været sammen i, i hvert fald 5 år

Anmeld Citér

17. december 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Du ka da sagtens fri til ham. Især når i allerede har snakket om at gift jer osv. Vh stine

Anmeld Citér

17. december 2016

Liv_86

Synes du skal være ligeglad med hvad andre synes og i stedet tænke på hvad din kæreste synes. 

Hvis I begge ikke synes det er for tidligt efter et år kan du godt fri

Anmeld Citér

17. december 2016

Venterpålillesøster

Du bestemmer jo selv om det er for tidligt eller ej.. Men jeg har en lidt gammeldags holdning til det, og synes at manden bør fri. Det andet virker bare lidt desperat 

Det kan jo også være at din kæreste vil føle sig lidt snydt ved at du frier til ham først 

Anmeld Citér

17. december 2016

Abracadabra

Soonmom skriver:

Jeg synes det er al for tidligt men det er så bare min personlige holdning. 

Jeg har været sammen med min kæreste i 2,5 år og vente nr. 2 barn med ham og ja det er gået meget hurtigt.  Alligevel går jeg slet ikke i gifte tanker endnu,  og det kommer jeg der først til når vi har været sammen i, i hvert fald 5 år

Wow, jeg har det helt omvendt! Det er da meget mere forpligtende at få børn end at blive gift!

Anmeld Citér

17. december 2016

Mortilah

Abracadabra skriver:

Wow, jeg har det helt omvendt! Det er da meget mere forpligtende at få børn end at blive gift!

Samme her...

Anmeld Citér

17. december 2016

Anonym trådstarter

Venterpålillesøster skriver:

Du bestemmer jo selv om det er for tidligt eller ej.. Men jeg har en lidt gammeldags holdning til det, og synes at manden bør fri. Det andet virker bare lidt desperat 

Det kan jo også være at din kæreste vil føle sig lidt snydt ved at du frier til ham først 

Vi har snakket om det med at fri og vi har faktis også været inde på det med om pigen må fri.. 

han syndes det er okay at pigen frier men han ved os godt at jeg nok helst så han friede til mig, men vi har ihværtifal snakket om det 

Anmeld Citér

17. december 2016

Panther

Profilbillede for Panther

Enig.. Men jeg tror, at holdningen stammer fra, at børn kan være "uheld" - hvorimod ægteskab er et aktivt valg i næsten alle tilfælde.

Derfor kommer ægteskab til at virke mere seriøst end at få børn.. Sørgeligt nok.

Anmeld Citér

17. december 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Ærligt - du skal gøre det, som du føler for...

Der er meget forskellige meninger om det, og sådan er det jo.

Så hvis du føler, at det er nu, du skal fri, så hvorfor ikke?

Jeg er f.eks. modsat og mener, at man burde være sammen længere, men ser ikke skævt til dem, som gør det tidligere

Jeg kender folk, som har gjort det efter 4-5 måneder, nogle efter 10 år osv... Det er bare så forskelligt.. 

Så som jeg skriver overstående: Hvis du føler det er nu, så gør det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.