Da jeg ikke vil snakke med mine veninder om dette. Søger jeg nu råd fra fremmed, fornemmere altid at ens venner og familie vælger side og giver råd ud fra dette, derfor kunne jeg godt tænke mig svar fra nogen som ikke kender os.
Jeg har været sammen med min mand i snart 10 år. Vi er gift og har 2 børn.
Vores forhold går dårligt, og det er især når det kommer til børneopdragelse at filmen knækker. Vi er ikke enige om hvordan man opdrager. Han syntes jeg er for blød og vores børn ikke har den respekt over for mig som de burde have. Hvilket han nok også har ret i. Jeg syntes han er for hård ved dem, hvilket han også er til tider, det syntes han også selv.
Vi skændes meget om dette og taler sammen om hvordan det skal løses, men alligevel er vi hurtigt tilbage i samme spor igen.
Der hvor det knækker helt for mig er at han kan sige til mig, at han kan klare det bedre uden mig og når jeg ikke er hjemme, så går det så fint, men så snart jeg kommer hjem, så skal han være den sure der skælder ud og få et dårligt forhold til sine børn. Fordi han er den der skal skælde ud og han siger også at det er mig der er problemet i alt dette her.
Når han siger alt dette, lyder det som om han er bedre tjent uden mig, og at jeg er en dårlig mor og kone. (Sådan føler jeg mig i hvert fald). Så jeg ved ikke om jeg skal "befri" ham fra mig, når han jo selv siger at det er bedre når jeg ikke er hjemme.
I bund og grund tror jeg slet ikke han elsker mig, når han kan mene de ting han siger. Jeg har spurgt ham og han sagde at selvfølgelig elsker han mig.
Jeg har overvejet at sige til ham, at hvis jeg er sådan er klods om benet på ham, så kan jeg godt pakke mine sydfrugter og flytte, og presse ham lidt. uden at jeg i grunden mener det. Altså begynde at sige, jeg flytter og jeg bliver julen over og kigger efter lejligheder imens og så kan vi snakke om fordeling af børnene osv. Selvom jeg ikke mener det, men jeg er jo også bange for at han så bare siger. OK. Håber I forstår hvad jeg mener.
Har nogen prøvet parterapi, med et godt resultat, som kan sige at det var det bedst de har gjort for deres forhold.?
Håber nogen har nogle gode råd til hvordan man evt. kan komme videre.