Vikar i klassen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.104 visninger
4 svar
4 synes godt om
15. december 2016

Anonym trådstarter

Hej de skønne mødre...

Har sidste fire dage haft en faktisk hård uge...min dreng som er startet efter sommerferien... Det går meget godt med ham i det faglige område men har små problemer med det sociale...ikke fordi han ikke er aktiv men måske er lidt anderledes i dette område...

men sagen er faktisk den at deres lærer har været syg og de har haft vikar nu fjerde dag i træk...han er meget ked ad det og næsten er urolig at der kommer en vikar... Og det er faktisk ikke første gang de har haft det.. Sidst de havdı en har de haft en episode som min søn ikke kommer direkte ind men fortæller at vedkommende blev sur over nogle børn i klassen faktisk siden da har det siddet på ham.. Snakket med ham utallige gange hvordan det faktisk kan være sjovt at ha en vikar men nej det er det samme lige meget hvad... Hvad skal jeg gøre så han ikke står i den samme dilemma 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2016

Cvbn

Jeg tænker at det er helt naturligt, at de små ikke bryder sig om st have vikar. Mine piger i 3. Og 1. Klasse hader også vikarer og jeg ser det som en naturlig del SF skolelivet. 

Du skal nok ikke tænke så meget i at fjerne dette ubehag for din dreng, men bare bekræfte ham i, at det er helt ok at synes at det er træls, men heldigt at hans lærer sikkert snart er tilbage...

Anmeld Citér

15. december 2016

Camillaal

Hej, 

Jeg er folkeskolelærer, så jeg vil ikke kigge forbi uden at kaste et svar i din retning. Det mest korrekte du kan gøre som mor er at tale med dit barn om, hvordan han kan gøre det nemmest for sig selv ift. hyppige vikarbesøg - altså hvilke strategier han kan benytte sig af, når tingene bliver lidt svære for ham. 

Det er min erfaring, at du ikke vil få noget ud af at kontakte skolen (medmindre vikarens opførsel og pædagogiske kompetencer er helt ude i hampen ), da de ikke nødvendigvis kan gøre særlig meget ved, at klassens lærer er syg. 

Og meget stor credit til sin søn for, at han forstår at sige sine bekymringer højt! Det er flot. 

Dbh. Camilla 

Anmeld Citér

15. december 2016

Anonym trådstarter

Camillaal skriver:

Hej, 

Jeg er folkeskolelærer, så jeg vil ikke kigge forbi uden at kaste et svar i din retning. Det mest korrekte du kan gøre som mor er at tale med dit barn om, hvordan han kan gøre det nemmest for sig selv ift. hyppige vikarbesøg - altså hvilke strategier han kan benytte sig af, når tingene bliver lidt svære for ham. 

Det er min erfaring, at du ikke vil få noget ud af at kontakte skolen (medmindre vikarens opførsel og pædagogiske kompetencer er helt ude i hampen ), da de ikke nødvendigvis kan gøre særlig meget ved, at klassens lærer er syg. 

Og meget stor credit til sin søn for, at han forstår at sige sine bekymringer højt! Det er flot. 

Dbh. Camilla 

Tusind tak for svaret Håber da det vil hjælpe

Anmeld Citér

15. december 2016

Anonym trådstarter

Cvbn skriver:

Jeg tænker at det er helt naturligt, at de små ikke bryder sig om st have vikar. Mine piger i 3. Og 1. Klasse hader også vikarer og jeg ser det som en naturlig del SF skolelivet. 

Du skal nok ikke tænke så meget i at fjerne dette ubehag for din dreng, men bare bekræfte ham i, at det er helt ok at synes at det er træls, men heldigt at hans lærer sikkert snart er tilbage...

Tak for rådene

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.