Hej Lisbeth
Skriver lidt i håb om dette er normalt min dreng på 8 måneder har fået en forkølelse og det påvirker hans søvn i stor grad både nat og dag. Dvs han max sover en halv time af gange.
Han kan vågne op ved et skrig og bare være helt ulykkelig og svært at trøste han vil heller ik rigtig have flaske men alt andet mad vil han gerne have så han får ikke sin daglige mælk i øjeblikket er det ok? Hans vægt er 9,7 kg og 72 cm lang . Han har heller ikke feber.
Er det normalt at sådan små kan reagere så voldsomt på en forkølse ? Han leger og er aktiv.
Har du nogle gode råd til hvordan jeg kan holde humøret oppe? for synes godt nok det svært og hårdt når jeg ingen søvn får. Og at min dreng vågner og er ked af det hele tiden.
Med venlig hilsen
Betina
Lisbeths svar
Hej Betina !
Forstår du er træt når ingen af jer får nattesøvnen.
Udfra din beskrivelse foreslår jeg, han bliver set af en ørelæge. De små får ofte væske i mellemøret,. når de er forkølede. Det giver smerter og dårlig søvn.
Flasken vil han ikke tage, for det gør ondt når han sutter.
Han skal jo have sin mængde MME. Du kan bruge det i grød og mos, samt give det i kop.
Du kan hæve hans hovedgærde, det vil hjælpe på hans smerter. Et par bøger under sengen eller noget under madrassen.
Håber I finder årsagen og får nattesøvnen tilbage.
Varme hilsner og en glædelig Jul.
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld
Citér