Gravid efter fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

347 visninger
3 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. december 2016

Anonym trådstarter

fødte for fire måneder siden en perfekt lille pige - mig og kæresten havde så sex igen første gang efter tre uger (med kondom). 

Nu er sagen den at vi det sidste stykke tid har været ret trætte af kondomet og har derfor valgt at ikke bruge nogen prævention, men han tager den ud før han kommer.

havde i nat en drøm om en baby mere! Kan det lade sig gøre? Jeg ammer fuldtid og har ikke haft min mens endnu?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2016

Frk.S

Du kan sagtens blive gravid selvom du ammer.

Jeg har ved begge mine piger fået min første mens. igen ca. 3-4 måneder efter på trods af fuldamning.

At du ikke har haft mens. betyder jo ikke at du ikke har haft ægløsning og skulle du være blevet gravid igen, kommer mens jo netop ikke.  

Anmeld Citér

13. december 2016

Anonym trådstarter

Frk.S skriver:

Du kan sagtens blive gravid selvom du ammer.

Jeg har ved begge mine piger fået min første mens. igen ca. 3-4 måneder efter på trods af fuldamning.

At du ikke har haft mens. betyder jo ikke at du ikke har haft ægløsning og skulle du være blevet gravid igen, kommer mens jo netop ikke.  

Det ved jeg godt - det var bare en oplysning jeg skrev før der var nogen der spurgte, hehe  

men har tit hørt at man er mest frugtbar lige efter fødsel? Og det er fire måneder siden nu, så tænkte mere på om det stadigvæk gælder?

men tak for svar  

Anmeld Citér

13. december 2016

Frk.S

Anonym skriver:

Det ved jeg godt - det var bare en oplysning jeg skrev før der var nogen der spurgte, hehe  

men har tit hørt at man er mest frugtbar lige efter fødsel? Og det er fire måneder siden nu, så tænkte mere på om det stadigvæk gælder?

men tak for svar  

Ok... men som jeg ser det spørger du om det kan lade sig gøre. Og svaret til det er: ja selvfølgelig kan det lade sig gøre hvis i har ubeskyttet sex. 

Hvor stor sandsynlighed der er for det afhænger af mange ting og er derfor umuligt at svare på. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.