Muhmi skriver:
Ja, så var det ikke den her måned.. Op med humøret og prøv at lade være med at stresse dig selv
Selvom andre siger mig imod, så ved jeg at en stresset hjerne gør rigtig meget for ens fertilitet
Ha prøvet at vente 1½ år før der skete noget her og det var kun fordi jeg til sidst slappede af og sagde "Kommer det, så kommer det" og bum, måneden efter blev jeg gravid 
Selvom du mener det godt, er det virkelig uhensigtmæssigt at sige sådan til en kvinde der kæmper for en graviditet - mest alt fordi det er forkert. Du har ikke tænkt dig til eller fra en graviditet. At bruge dig selv som eksempel er ligeså tyndt et grundlag, som hvis jeg fortalte at den måned jeg endelig blev gravid med min datter, også var den måned jeg dansede tango - så det var nok tangoen der gjorde mig gravid. Der er selvfølgelig tale om et tilfælde - og det er dejligt at du blev gravid.
Kun i helt ekstreme tilfælde af stress (medførende uregelmæssig cyklus osv.) ses en sammenhæng mellem dette og fertilitet. Til gengæld ved man, at omverdenens krav om at man "tænker mindre over det", er noget af det som for alvor stresser folk med fertilitetsproblemer. Det er med andre ord ret kontraproduktivt at udbrede myten om "tankens kraft".
Kære TS: Kvinder i fertilitetsbehandling, kvinder i krig, selv kvinder der voldtages, bliver gravide hver evig eneste dag. Dette trods massive stresstilstande. Dine tanker styrer ikke din fertilitet. Det er ikke din skyld! Rigtig meget held og lykke. Har du overvejet om det er tid til udredning ved lægen?
Anmeld
Citér