Håber sådan, at nogen kan berolige mig lidt. Har simpelthen været så ked af det. Nu gik det ellers godt med at nyde graviditeten og ikke stresse over hypotetiske scenarier og så opdagede jeg to ting på én dag.
- 1) jeg har spist dobbelt dosis af vitaminer i ca. 1,5 måned. Dvs. fra uge 25 til 32. Det er sket ved, at jeg er skiftet fra gravidvitaminer til almindelige vitaminer (efter tip fra jordemoder) og hvor man skal tage 2 gravidpiller om dagen, skal man kun tage 1 normal. Men jeg har bare taget 2 uden at tænke videre over det. Dvs. jeg har fået 200% daglig dosis A-vitamin i 1,5 måned! Ser dog ud til, at det er associeret med misdannelser og de kommer vel ikke så sent i graviditeten?
- 2) Lige da jeg havde "tilgivet" mig selv for den totalt dumme fejl, så spiser jeg aftensmad og opdager, at den varmrøgede ørred jeg sidder og spiser er 2 dage for gammel på trods af, at jeg lige har købt den. Går seriøst helt i panik, da det jo er en "sidste anvendelsesdato" og ikke bare "mindst holdbar til". Kan læse mig frem til, at jeg måske har smittet baby med listeria, som hun kan risikere at dø af.
Jeg har simpelthen så dårlig samvittighed, men samtidig er det næppe seriøst nok til, at det er noget lægen skal blandes ind i - altså de kan jo ikke gøre noget. Lige nu føler jeg bare, at tiden skal gå, mens jeg så må håbe, at jeg ikke ender med en livsfarligt syg baby. 

For man ved vel ikke om hun er syg, før hun kommer ud.
Nogen, der har trøstende ord? Viden om én eller begge problemstillinger (bliver bare stresset af at google, da der er fyldt med historier om døde/syge børn)? Eller ved om der er nogen måde man kan finde ud af om baby er syg, mens den er i maven? Kan man se det på en scanning (har intet problem med at betale for en)? Frygter bare, at den sidste "søde" ventetid bliver præget af bekymringer, fordi jeg har været totalt distræt og lavet dumme fejl.
Anmeld
Citér