Spørgsmål til: At tage børn ud af landet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

768 visninger
6 svar
7 synes godt om
12. december 2016

Anonym trådstarter

Hej

Er der nogle der ved noget om dette:

Min søn er 4 og hans far og jeg taler ikke godt sammen pga mange grunde. 

Mit spørgsmål er dette:

Kan jeg tage min søn ud af landet på ferie (IKKE uden for Europa) uden hans underskrift?

Maks en uge, i januar.

Jeg ved at min søn er hos mig på tidspunktet, men kan jeg tage ham ud af landet der? 

Jeg ved at hans far vil være imod det og gøre alt for vi ikke skal afsted hvis han kunne, da han har truet med det, sådan ud af den blå luft. Derfor jeg ikke har nævnt det for hans far.

Vi har fælles forældremyndighed og hans far ser ham når han kan og har tid / vil, da han lige pt er flyttet til udlandet men stadig bopæl i dk.

Ha en god dag

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2016

Patriark

Anonym skriver:

Hej

Mit spørgsmål er dette:

Kan jeg tage min søn ud af landet på ferie (IKKE uden for Europa) uden hans underskrift?

Maks en uge, i januar.

Jeg ved at min søn er hos mig på tidspunktet, men kan jeg tage ham ud af landet der? 

Jeg ved at hans far vil være imod det og gøre alt for vi ikke skal afsted hvis han kunne, da han har truet med det, sådan ud af den blå luft. Derfor jeg ikke har nævnt det for hans far.

Vi har fælles forældremyndighed og hans far ser ham når han kan og har tid / vil, da han lige pt er flyttet til udlandet men stadig bopæl i dk.

Ha en god dag

Hvis der er fælles forældremyndighed er der ingen officielle forhindringer. Det er ganske lovligt. Er der en på egyndt sag i statsforvaltningen, om forældremyndighed, må man ikke.

Mht. samarbejde osv. kan det så diskuteres hvor hensigtsmæssigt det er...

Anmeld Citér

12. december 2016

Troldemommi

Anonym skriver:

Hej

Mit spørgsmål er dette:

Maks en uge, i januar.

Ha en god dag

Det kan jeg ikke forestille mig der er nogle problemer i, selvfølgelig må et barn komme på ferie selvom forældrene ikke er på talefod. 

Anmeld Citér

12. december 2016

CBbaby

Hvis barnet har pas (som I jo begge skrev under på med fælles forældremyndighed), så kan du bare rejse på normalvis. 

Hvis IKKE barnet har pas endnu, så kan du ikke rejse, hvis far ikke skriver under på passet 

Anmeld Citér

12. december 2016

Mortilah

Enig i de ovenstående!:-)

Anmeld Citér

12. december 2016

Anonym trådstarter

CBbaby skriver:

Hvis barnet har pas (som I jo begge skrev under på med fælles forældremyndighed), så kan du bare rejse på normalvis. 

Hvis IKKE barnet har pas endnu, så kan du ikke rejse, hvis far ikke skriver under på passet 

Mange tak! Barnet har pas

Anmeld Citér

12. december 2016

Anonym trådstarter

Mange tak alle sammen. Barnet har pas. Mange tak for jeres tid og svar

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.