Træning af maven efter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

929 visninger
5 svar
2 synes godt om
12. december 2016

Mo9ca

Jeg har termin 8. januar og jeg glæder mig så meget til at komme i gang igen med at træne maven og resten af kroppen efter en, forhåbentlig uproblematisk fødsel. Dvs. Ingen kejsersnit.

Men hvornår må jeg f. eks. Genoptræne min mave med den powerhoop hulahopring jeg har, som vejer 1,7 kg.?

Nogen som ved det? Vil mavenhuden kunne følge med, eller vil der være andre bivirkninger ved den form for genoptræning?

Mvh. M

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Lige maven er det vigtigste at passe på. Dine mavemuskler er delte og skal samles igen

drop i første omgang hulehop ringen og lav korrekte efterfødsels mavetræning. Ingen almindelige mavebøjningrr eller planke de gør mere skade end gavn. Og vent nu de anbefalede 8 uger

Anmeld Citér

12. december 2016

ErDuHerIkkeSnart

Du kan træne igen, når kroppen er klar - det er det eneste generelle svar der findes! For nogle er det få uger, for andre hele og halve år. Som med alt andet under graviditet og fødsel: Lyt til din krop!

Jeg var igennem et ukompliceret akut kejsersnit i foråret og kunne gå ture allerede første uge. Efter 5 uger kunne jeg begynde rolig genoptræning og efter 3 måneder mærkede jeg intet til at have været gravid. Min søster havde derimod en ukompliceret vaginal fødsel for 6 måneder siden og døjer stadig med smerter.

Så der er inter svar på dit spørgsmål ...

Anmeld Citér

12. december 2016

Mo9ca

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Du kan træne igen, når kroppen er klar - det er det eneste generelle svar der findes! For nogle er det få uger, for andre hele og halve år. Som med alt andet under graviditet og fødsel: Lyt til din krop!

Jeg var igennem et ukompliceret akut kejsersnit i foråret og kunne gå ture allerede første uge. Efter 5 uger kunne jeg begynde rolig genoptræning og efter 3 måneder mærkede jeg intet til at have været gravid. Min søster havde derimod en ukompliceret vaginal fødsel for 6 måneder siden og døjer stadig med smerter.

Så der er inter svar på dit spørgsmål ...

Okay. Jeg troede ikke det var så forskelligt. 

Nu er det min 3. fødsel og med de to første trænede jeg ikke rigtig.

Men alligevel var jeg lynhurtig til at komme ovenpå igen. Faktisk gik jeg godt og vel 1,2 km. fra fødestuen og ned til neonatal, da jeg fødte nr. 2. 

Så jeg satser på at jeg også er hurtig denne gang, selvom det er 9 år siden jeg fødte sidst.

Men selvfølgelig vil jeg ikke sætte noget over styr hvis det er det der kræves.

Mvh. M

Anmeld Citér

12. december 2016

migxher

Det er forskelligt hvornår kroppen er klar igen men det vigtigste er at dine mavemuskler har samlet sig igen inden du begynder at træne mave. har de ikke det vil det gøre mere skade end gavn.

Jeg havde en uproblematisk fødsel og kom hjem efter 3 timer, men jeg kan endu ikke give den gas med træning endnu da mine mavemuskler stadig er delte.rectus diastase hedder det. Så jeg går til fysioterapeut som hjælper mig med øvelser mm. Der forhåbentlig får dem på plads igen.  

Anmeld Citér

13. december 2016

Mo9ca

migxher skriver:

Det er forskelligt hvornår kroppen er klar igen men det vigtigste er at dine mavemuskler har samlet sig igen inden du begynder at træne mave. har de ikke det vil det gøre mere skade end gavn.

Jeg havde en uproblematisk fødsel og kom hjem efter 3 timer, men jeg kan endu ikke give den gas med træning endnu da mine mavemuskler stadig er delte.rectus diastase hedder det. Så jeg går til fysioterapeut som hjælper mig med øvelser mm. Der forhåbentlig får dem på plads igen.  

Okay. Så må jeg nok bare se tiden an og væbne mig med tålmodighed, selvom det ikke er min stærkeste side. Tak for svar.

Mvh. M

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.