Hej,
Min søn på 9 uger græder når jeg er væk og kommer hjem igen.
- Min søn blev født efter 30 timer og en lang hård graviditet med mange indlæggelser grundet blødninger.
De første 7 uger kunne jeg ikke gi' ham fra mig, hvilket bla. resulteret i, at jeg blev indstillet til psykolog af min sp, pga min frygt for at forlade ham.
Men nu går det bedre og jeg prøver virkelig at inkludere faren.. men men men, nu har jeg 3 gange kørt hjemmefra i ca en time. Når jeg kører er han ved at blive underholdt af far, så han er glad og tilfreds. Men når jeg kommer hjem og han hører min stemme græder han meget og vil kun sidde helt ind til mig.. vi troede i starten det bare var et tilfælde, men eftersom det bliver ved, måtte vi lige hører om nogle kendte til dette..
(Imens jeg er væk, laver min mand det samme med vores søn som jeg ville ha gjordt - leger, synger, sidder på skulder osv.)
Lisbeths svar
Hej!
stort tillykke med jeres lille søn.
Du har været igennem en kompliceret graviditet med blødninger ,indlæggelse og sikkert uro for den lille.Fødslen var meget langvarig.
Når du beskriver du har haft svært ved at slippe ham,så tænker jeg.Det er helt normalt efter sådan et forløb.Du skulle ovenpå efter fødslen lære ham og hans personlighed at kende.Det gøres når I er tætte sammen.Der skal knyttes bånd.
Båndet skal også knyttes til far. Det bliver det stille og roligt.
istedet for du kører væk, bliv hos dem og lad Far overtage babyen.I kan sidde tæt og småsludre, mens han har ham i favn.Han kan skifte, lade ham bøvse,og bare være tæt mens han siger dejlige kærlige lyde til ham.
Hvis baby er mæt, nyskiftet.har bøvset.ikke er for varm eller kold og alligevel græder.Ja så er det enten træthed eller ensomhed.
Far skal holde ham tæt. Vugge ham og berolige.Alt er godt,du er hos far.Han må gerne brokke lidt.Bliver han utrøstelig skal du med i processen.
Når baby og far får det tætte bånd,som er undervejs.Så kan du træde lidt tilbage.Tag en lur, læs eller hvad der gør dig glad.
Jo mere ro og tillid til alt er godt,jo mere ro hos baby.
Håber du profiterer af dine psykologsamtaler.
Håber dette kan give lidt ro.Ønsker fortsat held og lykke med den lille ny.
Håber I får en glædelig jul.
Varme Hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk