Sandsynligheden for graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

915 visninger
7 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. december 2016

Mikkar

Hej damer.

I slut august gennemgik vi en missed abortion. Jeg ville gerne lave baby med det samme og min kæreste tænkte han gerne ville vente lidt - da vi i mellemtiden kunne bruge vores tid på at spare penge op og alle sådan nogen praktiske ting... 

vi har aftalt at vi ikke bruger prævention, men at han bare trækker sig ud - så er der sandsynlighed for jeg kan blive gravid men også sandsynlighed for jeg ikke gør..

MEN, jeg er så skruk og tænker, hvor stor er sandsynligheden for at jeg bliver gravid??

Det skal altså slet ikke forståes som at jeg vil snyde min kæreste til at vi skal have babyer, aftalen er "sker det så er vi bare glade men han ser det smartest i at vente" (fordi han tror babyer kan planlægges )

min mensturation er blevet vildt uregelmæssig, og jeg skulle i følge min app have ægløsning idag, men da jeg tog en ægløsningstest viste den negativ - ikke engang en svag streg  (testene tager jeg i de dage min app siger jeg er i min frugtbare periode, blot så jeg kan få indsat de rigtige data og få styr på min cyklus)

så... hvor stor er sandsynligheden for at jeg bliver gravid i min frugtbare periode hvis vi kun har "afbrudt" samleje 1-2 gange i den periode? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria

Der er ingen der kan fortælle dig den præcise sandsynlighed. Hvis man rammer ægløsningen (med sæd) og ellers er sund og rask så er sandsynligheden omkring 15-20% per cyklus. Så væsentligt mindre end det. 

Anmeld Citér

9. december 2016

ErDuHerIkkeSnart

Den er ret lille. Mom ikke I ærlig talt hellere skulle tage at få jer en voksen snak om, hvorvidt I er klar og ønsker børn, fremfor det der halvhjertede halløj? 

Man kan ikke "bare prøve en lille smule" på at blive gravid - og slet ikke når I ikke er enige om ønsket for udfaldet. Gør det eller lad være - og find ud af at være enige og stå ved det!

Anmeld Citér

9. december 2016

Mikkar

Vi ønsker det begge to, det har bare været utroligt hårdt for os begge at gå igennem en abort, med en ønsket baby. - min kæreste er typen der altid vil have styr på alt, hvilket man ikke kan med babyer 

Vi har skam haft en voksen snak, det er måske ikke skrevet i opslaget, men det har vi, massere af gange.

udfaldet er i korte træk vi begge ønsker børn, om det er nu eller om 2 år. Derfor er vi kommet frem til at vi venter med RIGTIGT at prøve, men sker det i mellemtiden via. At vi selvfølgelig ikke bruger prævention, så er Vi også glade! 

Anmeld Citér

9. december 2016

Mikkar

Sidste graviditet blev jeg gravid i første forsøg, nøjagtigt lige efter jeg havde smidt P-ringen.

hans sædkvalitet er i top og lægen var meget imponeret over mine æg/æggestokke 

Anmeld Citér

10. december 2016

CC79

En 15-20 graviditer om året skyldes afbrudt samleje ifølge netdoktor. Jeg har siden jeg var 18 år brugt denne præventionsmetode med forskellige kærester (er 37 år nu) og er kun blevet gravid når samlejet ikke har været afbrudt. Min mand og jeg har været kærester  i 15 år og føler os ganske trygge ved denne metode. Men har også en bagudbøjet livmoder og ifølge lægen gør det også det sværere at blive gravid ved afbrudt samleje. Men ja sandsynligheden er lille men selvfølgelig kan det ske. Det kommer også an på hvor "godt" manden styrer det og ja om noget præsperm når frem til ægget.

Anmeld Citér

12. december 2016

Imaong

Læste et sted at med denne metode og hvis manden når at trække sig helt inden der kommer sæd med ud så er den lige så sikker som kondomer 

Anmeld Citér

13. december 2016

Anonym

Jeg var hende der blev gravid efter at min mand angivelig stod af før tid! - Så det kan fint lade sig gøre! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.