Mdr/årlig budget med hund?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2016

MCIS

Vi har en ansvarsforsikring og sygeforsikring der koster omkring de 1600kr om året med en selvrisiko på 1000kr. Og den har været i brug to gange i år, så han har været en dyr herre.

Klipning af negle cirka hver 2 måned 100kr pr gang

Vaccination 600kr om året

Foder sæk på 12 kg rækker cirka 3 måneder koster 559kr

Ellers er der udgifter til snacks og så har han fået en vinterjakke.

Det er en lille blanding ml gravhund/Jack Russel.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2016

Hck

Profilbillede for Hck
lau85 skriver:

halløj

ja overskriven siger lidt sig selv ☺️

Til jer der har hund - hvor mange penge bruger I ca om måneden/året på jeres kære hund? Og til hvad? 

Vi overvejer lidt om vores familie skal udvides med en hund ☺️

Håber på lidt viden fra jer - tak

De sidste par år, har vi ca i gennemsnit brugt 600-700 om måneden på 2 golden retriever.  Det der er vigtigt i tænker på er, om i har råd til pludselige dyrlæge regninger som der kan løbe godt op i pris.

Anmeld Citér

9. december 2016

Mom

Profilbillede for Mom
lau85 skriver:

halløj

ja overskriven siger lidt sig selv ☺️

Til jer der har hund - hvor mange penge bruger I ca om måneden/året på jeres kære hund? Og til hvad? 

Vi overvejer lidt om vores familie skal udvides med en hund ☺️

Håber på lidt viden fra jer - tak

Hej,

Vi har haft hund i godt og vel 10 år - og nu er vi igang med at købe en ny, da vores "gamle" hund døde i sommers.. 

Omkostninger,

I vores tilfælde: 10.000 kr. for selve hunden, men det kan variere, alt efter om man vil have en raceren eller en blandings hund.

Dernæst skal man bestemme sig for, om man (kun) vil have den lovpligtige forsikring eller man vil have en sundheds forsikring - jeg kan kun anbefale sundheds forsikring. Vi har sådan en igennem vores forsikringselskab og det koster 150 kr pr. mdr., med en selvrisiko på 1.100 kr, og en maximal begrænsning pr. skade eller sygdom på 26.000 kr.

Så skal man have seng (pude), transportkasse til bilen, snore, halsbånd, mad og vandskål, legetøj ect., jeg vil tro at vi har brugt omkring 2.000 kr. (en transportkasse kan være temmelig dyr).

Så skal man have foder, og der er meget stor forskel på hvor meget man bruger - nogle hunde kan kun lide den dyre foder, imens andre helst vil have det billige.

Så er der de årlige vacciner - de koster omkring 1.000 kr.

Så skal man hvis man ikke vil bruge sin hund til avl, gøre op med sig selv om man skal sterilisere/kastrer.. Ved en tæve koster det omkring 5.000 kr (dette betaler ens sundheds forsikring ikke). Ved en hanhund kan man til at starte med vælge en kemisk kastration som koster 1.000 kr, og varer ca. 6 mdr., eller man kan vælge den endegyldige som koster et par tusinde kroner. Hvis man vil have sin tæve steriliseret, skal man helst gøre det inden hundes første løbetid, som indtræffer omkring 9 mdr´s alderen.

Alt i alt er det svært at opgøre i årlig og månedlige udgifter, men kan nemmere opgøre det i engangsudgifter, og løbende:

Engangs: (mine tal)

Hundens pris: 10.000 kr.

Sterilisation: 5.000 kr.

Transportkasse, seng, snore, legetøj, mad/vandskål ect.: 2.000 kr.

Løbende: (mine tal)

Foder: ca. 300 kr. pr. mdr.

Forskring: ca. 150 kr. pr mdr.

Vaccination: 84 kr. pr. mdr. (1.000 kr. årligt)

Shampoo og pels pleje: ca. 50 kr. mdr.

Det første år vil man ved en race ren tæve komme af med:

Engangsudgifter: 17.000 kr. + de månedlige udgifter gange med hele året: 7.000 kr. ialt: 24.000 kr.

De efterfølgende år, vil der så være de månedlige udgifter på ialt små 600 kr, som så giver de 7.000 kr årligt. 

Anmeld Citér

9. december 2016

lau85

Mange tak for jeres mange tilbagemelding..

Det giver mig et fint indblik, hvad jeg skal regne med økonomisk for en hund

Anmeld Citér

9. december 2016

1977

Profilbillede for 1977

Vi har hvid hyrdehund  han koster 2000/året i ansvar og sygeforsikring. Så budgetterer vi med Ca 700/ mdr i foder. Dyrelægen er 1000/året (forsikringen betaler hvis han bliver syg) og 1200 året i hundeklubben til træning. Sidst ca 100/ mdr til legetøj og andre småting 

lige nu er han hvalp, og budgettet er til en voksen hund 

Anmeld Citér

9. december 2016

B&J

Hundeforsikring barsler vi 150kr til om måneden 

foder køber vi en 12 kg sæk til 400kr ca en om måneden måske mere tjekket det ikke 

vi har en konto der går 500kr ind på hver måbede til diverse ting til vores hund hun er en ældre pige vi bruger ikke legetøj eller kurv fordi hun gider det ikke 

også kommer hun til hundefrisør 2 gange om året 800kr 

Anmeld Citér

9. december 2016

L-Mortil3

Vi har en stor labrador blanding.

vi bruger ca 8000-10000 årligt

det er til udvidet sygeforsikring, (allergifoder 800kr pr måned) , loppekur/tæge , alm udstyr / slid. 

Anmeld Citér

10. december 2016

SKJ1993

Jeg tror vi bruger godt og vel 1000 kr pr måned på vores basse. Hun er en stor hund på næsten 50 kg og hun er altså ikke overvægtig 

Men hun er nok også ret forkælet og vi kunne helt sikkert gøre det billigere hvis vi ville.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.