Cyklus efter hormonspiral?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

240 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. december 2016

En til?

Halløj. 

Er her nogen, som har haft hormonspiral? 

Jeg fik trukket hormonspiralen ud den 2. november - og her fortalte min gyn mig, at det så ud til, jeg havde ÆL (pga udflåd).
Selv troede jeg, -at jeg havde ÆL den 26. oktober, da jeg havde stiksmerter i æggestokken.
Efter maaange år med spiral og ingen menstruation, har jeg lige nu ingen anelse om, hvor jeg er i cyklus.

Den 13. november var der et par dråber blod... menstruation?

Den 22. november begyndte jeg med ægløsningstest (Valmed fra Netto). Den viste nærmest positiv - tydeligt to streger, men ikke helt lige tydelige/markante/brede. Jeg prøvede igen næste morgen, her var der kun antydningen af en streg, og efterfølgende slet intet.

Den 24.-26. havde jeg flere gange en smule ÆL-udflåd. Og fra torsdag den 24. november og en uge frem, var jeg træt og havde kvalme... Men det kan jo bare have være almindelig sygdom!
Havde tydelig ÆL-udflåd den 30. november, men ÆL-test viste kun utydelig streg. 

Den 1. december var jeg til gynækolog, som fortalte, min slimhinde var ca 4,5 mm, så han mente jeg bevægede mig imod en ÆL. 

Er der nogen, der ved, hvor hurtigt en slimhinde bygges op? Hvornår får jeg mon ÆL? 

Er der nogle af jer, der tør komme med et bud på, hvad der sker? Hvor jeg mon er i cyklus?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
En til? skriver:

Halløj. 

Er her nogen, som har haft hormonspiral? 

Jeg fik trukket hormonspiralen ud den 2. november - og her fortalte min gyn mig, at det så ud til, jeg havde ÆL (pga udflåd).
Selv troede jeg, -at jeg havde ÆL den 26. oktober, da jeg havde stiksmerter i æggestokken.
Efter maaange år med spiral og ingen menstruation, har jeg lige nu ingen anelse om, hvor jeg er i cyklus.

Den 13. november var der et par dråber blod... menstruation?

Den 22. november begyndte jeg med ægløsningstest (Valmed fra Netto). Den viste nærmest positiv - tydeligt to streger, men ikke helt lige tydelige/markante/brede. Jeg prøvede igen næste morgen, her var der kun antydningen af en streg, og efterfølgende slet intet.

Den 24.-26. havde jeg flere gange en smule ÆL-udflåd. Og fra torsdag den 24. november og en uge frem, var jeg træt og havde kvalme... Men det kan jo bare have være almindelig sygdom!
Havde tydelig ÆL-udflåd den 30. november, men ÆL-test viste kun utydelig streg. 

Den 1. december var jeg til gynækolog, som fortalte, min slimhinde var ca 4,5 mm, så han mente jeg bevægede mig imod en ÆL. 

Er der nogen, der ved, hvor hurtigt en slimhinde bygges op? Hvornår får jeg mon ÆL? 

Er der nogle af jer, der tør komme med et bud på, hvad der sker? Hvor jeg mon er i cyklus?

Jeg tør ikke komme med nogle bud, på hvornår din æl kommer, men kan fortælle at efter jeg fik fjernet min hormonspiral gik der 52 dage før jeg fik mens igen. Og så tog det ellers et halvt år før cyklus lå stabilt på 32 dage.

Anmeld Citér

8. december 2016

En til?

MummiT - tak for svar! 

Tror du, det hænger sammen med alder? Jeg er 40 år, så der skal helst ikke gå for lang tid, før der kommer styr på det ��

Anmeld Citér

8. december 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
En til? skriver:

MummiT - tak for svar! 

Tror du, det hænger sammen med alder? Jeg er 40 år, så der skal helst ikke gå for lang tid, før der kommer styr på det ��

Jeg ved det ikke. - Jeg var 20 da jeg fik den ud, og havde kun haft den i 15 uger. - Fik den ud pga voldsomme blødninger og stærke smerter.

Anmeld Citér

8. december 2016

En til?

MummiT skriver:

Jeg ved det ikke. - Jeg var 20 da jeg fik den ud, og havde kun haft den i 15 uger. - Fik den ud pga voldsomme blødninger og stærke smerter.

Nå, ok... så er det nok ikke en aldersting   

Jeg havde regelmæssig cyklus inden - på 26-28 dage. 

Er blevet gravid i første forsøg begge de sidste to gange - men det er 11 og 13 år siden nu. Yikes!!

Forstår ikke helt, hvad jeg har gang i, med at ville have en til �� - Skal jeg se det som et tegn? Er jeg på vej i overgangsalderen og bare en sørgelig gammel kone, der kæmper dumt imod??

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.