Godmorgen derude, 
Jeg er virkelig ved at være/er en frustreret mor, sagen er den, at jeg har et barn på 5,7år.
Siden barnet var 18mdr til barnet var godt 3,5 var jeg alene mor. det vil sige, at vi har et meget tæt knyttet bånd til hinanden 
On and off har vi denne problemstilling, kan simpelthen ikke aflevere i storebørnsgruppen, barnet bliver SÅ ked af det, ulykkelig, rasende og vil bare være sammen med mig. 
de har noget selvhjulpenhed i stor børnsgruppen, da de snart skal i skole, feks, tørre sig selv 2gange inden en voksen hjælper til, mit barn vil lige pludselig ikke lave pølser i stor børnsgruppen. anden dag så han ondt i maven og pædagogerne er indeover, og de siger at afføringen er helt fint.
ligeså snart jeg om morgen siger, "nu skal du gå ud og tage sko og jakke på, så begynder den ked-af-det stund. det skær mig så dybt i hjertet altså.
Ringer hvergang til stor børnsgruppen, efter jeg har afleveret, for at spørg hvordan barnet har det mm.
hvad kan jeg gøre?
andre der har eller står i lignede situation ? 
I stiller bare spørgsmål, hvis der er noget i vil vide, der er så meget at fortælle. denne periode her, har stået på i 14dage nu. 
Godaften
puha det er så hårdt sådan noget. Jeg har selv en dreng på 6 nu, da han skulle starte i førskole i januar, var historien næsten den samme. Han var simpelthen så ulykkelig - han begyndte pludselig at tisse i bukserne og lave stort i bukserne igen , og det på trods af at han havde været renlig siden han var 3.. han var sur hver eneste morgen, og umulig at aflevere. Han havde ikke mange venner og var generelt utryg
Vi havde en rigtig god dialog med pædagogerne omkring det hele, og vi kom frem til at vi skulle styrke hans selvtillid, og virkelig arbejde på det. Derfor gjorde vi det derhjemme, at vi hver dag brugte minimum 10 minutter på noget HAN gerne ville - bare ham og en af enten mor eller far. Uden lillesøster skulle være med. Han bestemte - det kunne være gå en tur, lege med biler - whatever! Desuden indførte vi et belønningssystem hvor han fik stjerner om morgenen når det gik som det skulle.
I børnehaven styrkede de hans selvtillid ved ag lade ham gøre de ting han er god til i større forsamlinger - i hans tilfælde var det engelsk - han hjalp altså pædagogerne med engelske ord foran de andre børn, så han kunne styrke sin selvtillid på den måde. De ting han ikke var så god til, holdt de lidt igen med.
det har VIRKELIG hjulpet - I dag har vi en glad dreng, med en masse venner, som elsker at komme i skole 
Tilføjer lige:
vi fik også at vide af pædagogerne at vi ikke skulle over rose ham , når han feks viste os en tegning - i stedet skulle vi sige "ja, det kan jeg se - var det sjovt at tegne den? Hvilke farver brugte du? Var det svært?" Etc i stedet for "ja den er flot!" (Slut) - så have en dialog og vise st man hører og forstår , i stedet for at skam-rose (fordi ellers forsøger de hele tiden at leve op til noget, forventer for meget SF sig selv osv)