Bruger for lidt tid på søn efter job

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

493 visninger
6 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. december 2016

Anonym trådstarter

Hej har lige brug for andres input her 

Sagen er den at jeg synes min kæreste bruger for lidt tid på vores søn i hverdagen når han er kommet hjem fra job. 

Han arbejde 1-2 kilometer fra vores hjem og har fyraften 16:30 men bliver ofte længere. Vores søn er knap 9 måneder og bliver puttet kl 19. Klokken kan godt blive 17:30-18 før han er hjemme nogengange og vi spiser 17:30. Når han kommer hjem spiser han og bader vores søn efter maden hvis han er hjemme inden vi er færdige med at spise. Derefter går han selv i bad men det kan sagtens ta 45 minutter før han kommer ud af badeværelset og kommer ind til os, derfor er han faktisk kun sammen med vores søn ½ til 1 time sammenlagt når dagene ser sådan ud som de oftest gør. Kan jeg tillade mig at sige noget til ham? Hvis ja, hvad? Han får jo lige et pusterum på badeværelset men jeg synes det går voldsomt ud over vores søn og hans samvær. Vores søn smiler op over begge ører når far kommer hjem og kan se han virkelig nyder at kravle rundt på sin far i sofaen den korte tid han kan.

Synes godt min kæreste enten kan udskyde sit bad til han er puttet men han er mekaniker og er fuld af alt muligt når han kommer hjem eller forkorte sin tid på badeværelset væsentligt så han kan være sammen med vores søn.. 

Kom med jeres input, havde lige brug for at skrive mine tanker ned  . 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Sagen er den at jeg synes min kæreste bruger for lidt tid på vores søn i hverdagen når han er kommet hjem fra job. 

Han arbejde 1-2 kilometer fra vores hjem og har fyraften 16:30 men bliver ofte længere. Vores søn er knap 9 måneder og bliver puttet kl 19. Klokken kan godt blive 17:30-18 før han er hjemme nogengange og vi spiser 17:30. Når han kommer hjem spiser han og bader vores søn efter maden hvis han er hjemme inden vi er færdige med at spise. Derefter går han selv i bad men det kan sagtens ta 45 minutter før han kommer ud af badeværelset og kommer ind til os, derfor er han faktisk kun sammen med vores søn ½ til 1 time sammenlagt når dagene ser sådan ud som de oftest gør. Kan jeg tillade mig at sige noget til ham? Hvis ja, hvad? Han får jo lige et pusterum på badeværelset men jeg synes det går voldsomt ud over vores søn og hans samvær. Vores søn smiler op over begge ører når far kommer hjem og kan se han virkelig nyder at kravle rundt på sin far i sofaen den korte tid han kan.

Synes godt min kæreste enten kan udskyde sit bad til han er puttet men han er mekaniker og er fuld af alt muligt når han kommer hjem eller forkorte sin tid på badeværelset væsentligt så han kan være sammen med vores søn.. 

Tja - her havde jeg nok sagt at det bad godt kan forkortes. Hvordan kan han bruge 45min - min kæreste bruger 15 min når han er længe om det. Jeg selv bruger 20 min højst. 

Anmeld Citér

7. december 2016

HPH

Anonym skriver:

Vil også sige at det bad kan gøres på 10 min, og har han brug for mere pusterum kan det gøres senere.

du har sikkert også brug for et pusterum.

Anmeld Citér

7. december 2016

ErDuHerIkkeSnart

Hvor ofte får du selv er bad i fred og ro, på 45 minutter? Hvis svaret er noget i retning af "aldrig", så har du svaret på om det er rimeligt at banke ind i knolden på ham, at han er temmelig egoistisk!

Anmeld Citér

7. december 2016

lineog4

Anonym skriver:

Min første indskydelse er: hvorfor kommer han dog så sent hjem? Er det overarbejde, for puha 9-10 timers arbejde så er man da også blæst når man kommer hjem især hvis det er hver dag. Kunne han vælge at komme hjem når han fik fri måske to dage om ugen og dermed have mere tid og måske også mere overskud.

for ja 45 minutter i bad er da vildt meget, 'en hvis man nu har været væk fra hjemme i 10 timer og koncentreret sig om sit arbejde, kommer lige hjem til en skøn men også glad, opsøgende, legende, "krævende" baby og en kone der forventer en masse så kan det godt være man har behov for lige at lukke helt ned mens det varme vand strømmer.

Anmeld Citér

7. december 2016

Mortilah

Pyha, det bliver svært at formulere så det ikke lyder forkert og jeg bliver angrebet af ligestillings Danmark:-) 

Jeg tror det kommer.. jeg prøver bare at fortælle at i vores familie skal far også lige koble af når han har fri, det være sig et langt bad, en gang i sauna eller lign. Senere er der overskud til os.

Jeg kan forstille mig at hvis han er mekaniker er det hårdt og koldt og sommetider med sorte fingre. Så gør et godt langt varmt bad godt..

Her er fars opmærksomhed mere rettet på den 3 årige, da han er hylende morsom at tilbringe tid med. Vores den yngste er lige blevet 12 mdr, kan nu gå og kommunikere og jeg ser at far synes det bliver meget mere interessant nu. Han har bare ikke ret meget talent for at aflæse den lille da hun var baby endnu. Jeg har ikke villet tvinge til mere aktivitet, da jeg er sikker på det kommer helt af sig selv. Hvad der her også er vigtigt er at min datter selvfølgelig holder af sin far- men mor er 100% nr 1. Hun er slet ikke interresseret i at bades, skiftes, mades af far. Pt er hendes behov at hun har sin mor. 

Kort sagt: jeg ville give far plads og se om ikke det går helt af sig selv inden for 4-5 mdr. 

Anmeld Citér

7. december 2016

Soonmom

Min kæreste kommer også mange gange først hjem omkring 17:30, men så er han også for det meste sammen med os der,  nogle enkelte gange har han været nødt til at arbejde ved computeren,  men han går først i bad efter kl.  19 når vores søn er putter og så tager det vel 10min. -  jeg ville klart høre ham om han ikke kunne vente til barnet var lagt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.