Kontrakt til fremleje?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

454 visninger
3 svar
1 synes godt om
7. december 2016

migmigher

Min veninde skal leje en del af min lejlighed. 

Vi har begge børn, og vil derfor gerne have en lejekontrakt, så der ikke bliver problemer omkring om vi er enlige eller ej. 

Er det muligt at finde en fremlejekontrakt på nettet at udfylde? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2016

Fremad

Vær obs på at hvis man ikke har eget køkken og bad, men deler med en anden er der ikke mulighed for bolig støtte, og tror desværre ikke i kan undslippe ikke enlig ved fremleje.... da reglerne er ret firkantet.... jeg ville kontakte den rette myndighed så i ikke ender med at miste en del penge og støtte 

Anmeld Citér

7. december 2016

migmigher

sscm skriver:

Vær obs på at hvis man ikke har eget køkken og bad, men deler med en anden er der ikke mulighed for bolig støtte, og tror desværre ikke i kan undslippe ikke enlig ved fremleje.... da reglerne er ret firkantet.... jeg ville kontakte den rette myndighed så i ikke ender med at miste en del penge og støtte 

Boligstøtten er underordnet. 

Men jeg burde da kunne fremleje et værelse, uden at jeg bliver frataget min enlig status? 

Anmeld Citér

7. december 2016

Zelinasmor

migmigher skriver:

Boligstøtten er underordnet. 

Men jeg burde da kunne fremleje et værelse, uden at jeg bliver frataget min enlig status? 

Det kunne jeg ikke. Min veninde blev frataget sin enlig status i sin tid fordi vi havde en relation til hinanden. Men jeg har boet til leje hos en ældre

mand med min datter i en periode og der var intet at komme efter. Kunne dog ikke få boligstøtte fordi jeg ikke havde eget køkken og bad. Jeg synes du skal kontakte kommunen/udbetaling Danmark før i gør noget som helst og så spørg ind til reglerne. Det er en jungle.

Min datter og jeg har også boet nogle måneder hos min søster og hendes mand indtil jeg kunne overtage lejlighed og i den periode fik jeg også taget alle enlig ydelser.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.