Jeg tror min kæreste og jeg er uenige om, hvor vi skal bo i fremtiden 
Vi har boet sammen ca et år nu, og jeg har et barn på knap 4 år fra et tidligere forhold. Vi bor pt i en større by, hvor jeg har arbejde. Der er en god times kørsel til mit barns far og tilsvarende til mine forældre, men i hver sin retning. Han har langt om længe også fået arbejde efter endt studie og ledighed i et halvt år.
Sagen er så den, at jeg ønsker at flytte tættere på min familie, som hans nye arbejde også ligger ganske tæt på. Han har altid sagt at han gerne vil flytte med dertil, men vil nu pludselig ikke alligevel - han vil ikke afskære et fremtidigt arbejde i den store by vi bor i nu - skulle det engang komme. Men det er altså "bare" en times transport, som han i andre sammenhænge ellers ikke har noget imod at skulle køre på arbejde.
Mine bevæggrunde for at flytte er mere lavpraktiske - mit barn elsker sine bedsteforældre og jeg kunne virkelig godt bruge deres hjælp i hverdagen. Derudover er jeg personligt mere et natur-menneske end en storbypige, hvilket min fødeby lægger meget op til at dyrke, og så har jeg fundet en dejlig skole til mit barn. Mest af alt ønsker jeg at skabe et liv uden at skulle køre langt næsten hver weekend - i den ene eller anden retning. Så hellere det længere hver 14. Dag.
Det klinger bare så hult at skulle gå fra hinanden pga ønske om bopæl
Har andre prøvet noget ligesom det? Hvad var jeres overvejelser og fandt i et kompromis, eller? 
Mit barn er naturligvis vigtigst - derfor skal jeg ganske snart beslutte mig og "slå mig ned", så der ikke bliver unødvendigt skoleskift osv..
Anmeld
Citér