Hej med jer!
Jeg er en 18-årig pige der nu snart i 3-4 år har været konsekvent på p-piller. Jeg tager normalt min pille ved en 12-01 tiden om aftenen da det typisk er der jeg går i seng. Sagen er den at jeg sidste mandag glemte min pille og derfor først opdagede det dagen efter ca 11:45. Dvs lige akkurat inde for de 12 timer. Jeg brugte derfor anden prævention hele ugen for en sikkerhedsskyld, undtagen fredag (dvs. 5 dage efter jeg havde taget min p-pille lidt senere) hvor man jo siger der skal gå 7 dage med anden prævention. Jeg ville derfor høre om jeg bør være nervøs for graviditet, eller om det ikke er noget jeg bør bekymre mig om. Jeg har en graviditetstest liggende, så jeg ville høre om jeg bør tage en test om 2 ugers tid eller om det ville være spild fordi chancen er så lille?
Mange tak, venter spændt på svar!
Lisbeths svar
Hej !
Forstår godt du kan være nervøs for en evt graviditet, som du jo ikke har planlagt.
Du har gjort det rigtige, taget P Pillen da du opdagede det, d.v.s indenfor 12 timer.
Du har haft beskyttet sex på nær en dag.
Da du tog P Pillen så hurtigt, mener jeg ikke du kan være blevet gravid, din cyklus har ikke noget at blive hormonelt påvirket.
Håber dette kan give dig noget ro.
God week end.
Varme Hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld
Citér