Sparetips

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.563 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. december 2016

Anonym trådstarter

Hej, jeg er kommet i den situation at jeg akut står uden indtægt.

Jeg har ikke kunnet komme i min praktik og er derfor nødsaget til at tage orlov fra mit studie, indtil jeg kan komme i praktik igen og dermed fortsætte studiet.

Jeg søger selvfølgeligt alle de jobs jeg kan finde og komme i tanke om, men desværre kommer, i hvert fald december, til at være uden indtægt fra min side. 

Derfor tænkte jeg om der sad nogle kloge mennesker som kan komme med nogle gode sparetips! Både nogle sådan lige nu og her og også nogle lidt mere fremadrettede, hvem vil ikke gerne spare nogle penge? Især her op til jul og julegaver. 

Jeg tænker om der evt er nogle hjemmegående mødre eller fædre, som er vant til at leve af en enkelt indtægt og hvordan man får det til at hænge sammen?

Evt bud på gode, billige julegaver?

På forhånd tak! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2016

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

fyld fryseren med kød der er tæt på dato..

både Rema1000 og Netto har at når der er ca. 3-1 dag tilbage af holdbarhed sætter de det ned til 1/3 nogen gange...

hvis du tilbereder det inden du fryser det så holder det i ca. 1 måned i fryseren...

vi har selv lige købt krebinetter til 10 kr for 2 stk i Rema1000 som er panerede med lækre krydderier...

tjek tilbud og handl så meget som muligt samme sted så man mindsker brug af benzin på at farte rundt til flere steder...

hvis du laver frikadeller så lav flere små, køb ekstra grønt fra frost og lav en større portion grønt og så 2-3 frikadeller til hver voksen og 1-2 pr. barn alt efter alder og spiselyst...

Anmeld Citér

1. december 2016

Kattha

Man kan få billige julegaver i genbrugsbutikker. De har altid en masse spil, bøger, og forskelligt legetøj. Ofte er der ting der stadig er i original indpakning, eller brugt utrolig lidt. Det samme med børnetøj - man kan finde noget vildt smukt og specielt.

Og ja, de fleste butikker har efterhånden "red maden" kølere, med stærkt nedsatte varer. Der findes vist også nogle apps til det. 

Anmeld Citér

1. december 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Sæt sedler op hos købmanden, med tilbud om rengøring, hjælp til at handle ind for ældre, babysitning osv, måske du ka være heldig at finde lidt arbejde den vej.

Kom havregryn i frikadellefarsen, så det rækker længer.

Køb kød tæt på dato og frys det ned. Spis hos venner og familie, hvis det ka lade sig gøre.

Køb gaver på nettet, køb genbrug, aftal at i år er det kun børnene der får gaver osv. Vh stine

Anmeld Citér

1. december 2016

anna111

Profilbillede for anna111

Det bedste når man handler ind er at lave mad liste til en uge af gangen gerne retter der holder 2 dage mv. 

Her køber vi for 600kr om ugen til mad bleer rengørings midler tandpasta osv til 2 voksne og 2 små ble børn på 1år og 2år og vi kunne godt gøre det billigere vis vi ville ��

Anmeld Citér

1. december 2016

Miti's mama

Øv, og så lige inden jul. Vi er også på spare runde. Risengrød en gang om ugen, halv mælk halv vand. Laver selv boller til morgenmad, fryser dem og stikker dem i ovnen om morgenen når de skal bruges. Eneste kød er en stor pose frossen kylling fra bilka, ellers er æg billig protein. Nødvendigheder købes i genbrug eller arves fra familie og bekendte. Julegaver til alle i år er hjemmelavet julepynt af filt som jeg havde liggende. Tvpakken er væk og erstattet med dr og prøve abonnement fra viaplay. Lillepigen på to ønsker sig næste størrelse tøj i julegave fra bedsterne. Indkøb en gang om ugen begrænser impuls køb, og sparer overraskende mange penge. Vores mad, bleer, div budget er ca 350 kr om ugen. Det er ikke sjovt, men det virker.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.