Grotesk! Hvordan kan det ske!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

541 visninger
9 svar
10 synes godt om
30. november 2016

AnoMom

Hvordan kan pædagoger glemme et 2 årig barn i en skov og først opdage det 2,5 time efter når moren skal hente barnet. Og så lyve sig fra ansvaret efterfølgende.

jeg er målløs

https://www.facebook.com/tv2nyhederne/videos/1674401059242194/

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2016

Troldemommi

AnoMom skriver:

Hvordan kan pædagoger glemme et 2 årig barn i en skov og først opdage det 2,5 time efter når moren skal hente barnet. Og så lyve sig fra ansvaret efterfølgende.

jeg er målløs

https://www.facebook.com/tv2nyhederne/videos/1674401059242194/

Syntes altid pædagogerne har travlt med at vaske deres egne hænder der de glemmer vores børn, det er vel deres måde at sikre deres job på, men shit hvor er de ikke deres ansvar bevidst.

En ting er at de kan glemme at skifte en ble eller give en besked, men når de glemmer et barn, så er der bare ingen tilgivelse fra min side af. 

Anmeld Citér

30. november 2016

Carina:-)

Det er forfærdeligt...

Og for et par dage siden var det en dreng på 23 mdr der lå 5 timer i en barnevogn 

Anmeld Citér

30. november 2016

Mortilah

Af den årsag bliver mit barn ikke passet af andre før det er størrer.. jeg er simpelthen så bange for at den slags sker. Gang på gang ser jeg børnehaver og vuggestuer på tur med 2 pædagoger på en bænk og masser af unger løbe rundt i en park og blandet med alle mulige der besøger parken privat og de kan umuligt have holde styr over børnene.. :-( 

Anmeld Citér

30. november 2016

FrkHS

Som pædagog(vuggestue) forstår jeg overhoved ikke hvordan det er muligt at glemme et barn. Det både være sig i liggehal i eftermiddagsstunden eller på udflugt. Vores fornemmeste opgave er at passe på de små guldklumper, og personligt tjekker jeg krydslisten MANGE gange i løbet af en eftermiddag for at sikre mig om det enkelte barn er hentet, er blevet skiftet eller stadig sover. Det er så pokkers vigtigt at kommunikerer med sine kollegaer hele tiden løbende om børnene. Jeg skammer mig over mine med-kollegaer når man i pressen høre om sådanne episoder, og gør mig egentlig usikker på om mit eget kommende barn skal i vuggestue  når hun når dertil, hvis det skal være så stor en mundfuld at rumme og overskue en række børn

Anmeld Citér

30. november 2016

heaven

Ja pyyyyyy - det er simpelthen så frygteligt! Som pædagog kan jeg kun sige at der er min største skræk - og nej - det må IKKE ske, men ingen glemmer et barn bevidst. Men vi er bare så pressede normeringsmæssigt at det åbenbart godt kan ske.... men jeg tænker også der er noget heeeeelt galt med procedurerne når det sker. Når jeg er afsted laver jeg ikke andet end at tælle, tælle og tælle. Børnene er sat sammen bevidst, og jeg ved som pædagog hvem der ikke skal gå sammen, hvem der SKAL have en voksen i hånden, eller som minimum gå foran en voksen mm..... det er ikke bare at få børnene i tøjet og så ud af døren. For mit vedkommende ligger der i hvert fald mange tanker forud.....

det glemte barn i inst - det fatter jeg så sleeeeeet ikke. Hvordan kan man kører et barn i et skur uden at opdage at der er en i vognen? Og her handler det dæleme om kommunikation, hvis jeg har et barn der stadig sover når jeg har fri, kommunikerer jeg det da videre til de andre - hvem sover, siden hvornår og hvor står barnet henne mm.... 

Som forældre kan jeg godt forstå ar tilliden er væk- hverken jeg eller mit barn satte vores ben der mere, det må jeg indrømme. Til gengæld ville jeg tage det op på alle de niveauer jeg kunne - det er stadig min overbevisning at vores fag er aaaaalt for presset på alt for mange fronter, og ingen glemmer/gør disse beskrevne episoder med vilje. Som pædagog kan jeg godt være rigtig meget i tvivl om om jeg kunne fortsætte mit virke - det tror jeg ikke jeg kunne, ville aldrig tilgive mig selv.....

-Jannie.

Anmeld Citér

30. november 2016

Troldemommi

heaven skriver:

Ja pyyyyyy - det er simpelthen så frygteligt! Som pædagog kan jeg kun sige at der er min største skræk - og nej - det må IKKE ske, men ingen glemmer et barn bevidst. Men vi er bare så pressede normeringsmæssigt at det åbenbart godt kan ske.... men jeg tænker også der er noget heeeeelt galt med procedurerne når det sker. Når jeg er afsted laver jeg ikke andet end at tælle, tælle og tælle. Børnene er sat sammen bevidst, og jeg ved som pædagog hvem der ikke skal gå sammen, hvem der SKAL have en voksen i hånden, eller som minimum gå foran en voksen mm..... det er ikke bare at få børnene i tøjet og så ud af døren. For mit vedkommende ligger der i hvert fald mange tanker forud.....

det glemte barn i inst - det fatter jeg så sleeeeeet ikke. Hvordan kan man kører et barn i et skur uden at opdage at der er en i vognen? Og her handler det dæleme om kommunikation, hvis jeg har et barn der stadig sover når jeg har fri, kommunikerer jeg det da videre til de andre - hvem sover, siden hvornår og hvor står barnet henne mm.... 

Som forældre kan jeg godt forstå ar tilliden er væk- hverken jeg eller mit barn satte vores ben der mere, det må jeg indrømme. Til gengæld ville jeg tage det op på alle de niveauer jeg kunne - det er stadig min overbevisning at vores fag er aaaaalt for presset på alt for mange fronter, og ingen glemmer/gør disse beskrevne episoder med vilje. Som pædagog kan jeg godt være rigtig meget i tvivl om om jeg kunne fortsætte mit virke - det tror jeg ikke jeg kunne, ville aldrig tilgive mig selv.....

-Jannie.

De var 5 voksne om 24 børn, det syntes jeg altså ikke er dårlig normering, det handler vel i bund og grund bare om at kunne tælle, eller tager jeg fejl? 

Anmeld Citér

30. november 2016

AnoMom

heaven skriver:

-Jannie.

De var 5 pædagoger om 24 børn. Det kan umuligt være dårlig nominering. Samtidig står de og lyver for moren og påstår far har hentet velvidende om at han ikke har. 

Pædagogerne burde krydstjekke og tælle inden de sagde værsgo til chaufføren kørte. 

Når alle børn var i bussen så tælle dem en efter en og krydse af på en liste om alle var der. Når de så opdagede at det er lille Sebastian ikke så ud og find ham. 

Det her er grotesk, utilgiveligt og de 5 voksne skulle fratages deres arbejdsplads og mulighed for at arbejde med små børn igen for de er tydeligvis ikke deres ansvar værdige 

Anmeld Citér

30. november 2016

heaven

De var 5 voksne om 24 børn, det syntes jeg altså ikke er dårlig normering, det handler vel i bund og grund bare om at kunne tælle, eller tager jeg fejl? 

Beklager - jeg har ikke læst de var 5 til 24..... og jeg er helt enig at det handler om procedure og AT TÆLLE, TÆLLE og atter TÆLLE. Og så er normeringer åbenbart forskelligt, da jeg var i børnehave var vi ikke 5 til 24. Idag er jeg i vuggestue, der er vi 3 personaler mellem 9-12, og ellers 2 til en vuggegruppe på 13 børn. Og jeg forsvare bestemt ikke situationerne, det må ikke ske. Uanset hvad!

Anmeld Citér

30. november 2016

heaven

De var 5 pædagoger om 24 børn. Det kan umuligt være dårlig nominering. Samtidig står de og lyver for moren og påstår far har hentet velvidende om at han ikke har. 

Pædagogerne burde krydstjekke og tælle inden de sagde værsgo til chaufføren kørte. 

Når alle børn var i bussen så tælle dem en efter en og krydse af på en liste om alle var der. Når de så opdagede at det er lille Sebastian ikke så ud og find ham. 

Det her er grotesk, utilgiveligt og de 5 voksne skulle fratages deres arbejdsplads og mulighed for at arbejde med små børn igen for de er tydeligvis ikke deres ansvar værdige 

Se mit svar til Trollemommi ovenover

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.