kan man købe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

hej 

kan man købe hus . uden at ha udbetaling... det er noget kærestenyt og jeg snakker om og jeg mener med de nye regler er det ikke muligt længer. Men håber lidt jeg tager fejl. nogle som ved det. for når jeg Googleringer kommer der kun noget om 2015 /2014 

Du skal have 5procent af prisen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2016

Lf

okay fedt hvad bank har i ? og hvordan gjorde i det. vi får tilsammen 32000 kr udbetalt hvermdr. efter skat 

Vi har Jyske Sparekasse :-) vi sagde til banken vi havde hørt om at man godt kunne låne noget af beløbet til udbetalingen hvilken vores bankdame gav os ret i men hun skulle først nogle oplysninger fra os før hun kunne sige om det var en mulighed for lige netop os. Hun skulle så ha vores skatteoplysninger, lønsedler fra seneste 3 måneder, vi skulle lave et budget for hvordan det hele ville se ud i det nye hus og et for der hvor vi boede dengang. Vi havde et hus i søgelyset som vi også sendte alle oplysninger på til vores bankdame, salgsopslaget, de økonomiske oplysninger angående huset som de daværende ejere havde oplyst på ejendomsmæglerens hjemmeside som vi kunne downloade, tilstandsrapporten som også var tilgængelig (den udløb samme måned som vi tog kontakt til banken). Efter en uges tid ringede hun og sagde vi skulle komme ind til et møde (vores bank ville ikke be os komme hvis det ikke kunne lade sig gøre at vi kunne købe huset så der vidste vi godt at huset var så godt som vores) 

Vi er 2 voksne og 1 barn og vi har 12.000 kr/måned når alt er betalt :-) huset kostede 970.000. Vi skal så kunne betale de 50.000 som der var udbetalingen på huset indenfor de næste 3 år som en anden også har skrevet.

Vi satte os egentlig bare godt ind i hvordan det hele ville se ud hvis vi skulle bo i det hus, før vi kontaktede banken og sørgede for at møde godt forberedte i banken til mødet, vi havde heller ikke kontaktet ejendomsmægler da vi ville være sikre på vi kunne låne den mængde penge først :-) 

Anmeld Citér

2. december 2016

Panther

Profilbillede for Panther

Jeg har sagt det før i lignende tråde, og jeg siger det igen:

Hvis man ikke kan stille med 5% af prisen, så skal man virkelig (virkelig!) tænke sig godt om. Jeg vil vove at påstå, at i minimum 9 ud af 10 tilfælde er det en rigtig risikabel investering, der ikke burde få lov at finde sted. Hvis man ikke over en kortere periode kan spare 5% af prisen op, hvad gør man så i tilfælde af skilsmisse/dødsfald/arbejdsløshed/store uforudsete udgifter (som snildt kan komme ved at eje) etc.

Det er simpelthen uansvarligt, at bankerne så ofte forsøger at omgå de nye regler (fx ved at stille kassekredit, som så bliver brugt til udbetaling).

Eftersom der udover købsprisen kommer tinglysningsafgifter, flytteomkostninger, eventuelle renovationsomkostninger mv, så er du teknisk insolvent, så snart du har underskrevet papirerne.

Anmeld Citér

3. december 2016

Anonym trådstarter

okay mange tak ��for hjælpen .  vi er li blevet færdig uddannet begge. også vil vi flytte tilbage til Nordjylland(vores familie er der). vi læst begge på fyn. jeg synes ikke det er uansvarligt. kommer an på hvem er. min mand står også til at få mere næste år. og hvis jeg kommer på 37 timer om ugen arbejde er jo slet ikke noget problem. mange tak for hjælpen  go jule

Anmeld Citér

3. december 2016

Anonym

PUHK skriver:

Jeg har sagt det før i lignende tråde, og jeg siger det igen:

Hvis man ikke kan stille med 5% af prisen, så skal man virkelig (virkelig!) tænke sig godt om. Jeg vil vove at påstå, at i minimum 9 ud af 10 tilfælde er det en rigtig risikabel investering, der ikke burde få lov at finde sted. Hvis man ikke over en kortere periode kan spare 5% af prisen op, hvad gør man så i tilfælde af skilsmisse/dødsfald/arbejdsløshed/store uforudsete udgifter (som snildt kan komme ved at eje) etc.

Det er simpelthen uansvarligt, at bankerne så ofte forsøger at omgå de nye regler (fx ved at stille kassekredit, som så bliver brugt til udbetaling).

Eftersom der udover købsprisen kommer tinglysningsafgifter, flytteomkostninger, eventuelle renovationsomkostninger mv, så er du teknisk insolvent, så snart du har underskrevet papirerne.

Det er nogle fornuftige antagelser du har, men der kan findes en del tilfælde, hvor det alligevel kan give mening.

vi købte hus i februar. Jeg var studerende og min mand i job. Vi havde ingen udbetaling. Vores lån blev regnet ud fra, at vi kunne sidde i huset på dagpenge (Dimitendsats) og min mands løn. Jeg blev færdig med min uddannelse i sommers og kom i job med det samme. Vi har aldrig haft så mange penge, som nu. Dette på trods af, at vi betaler 10.000 kr af på banklån om måneden + renterne fra et fastforrentet lån.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.