Hvad gør du for at spise bedre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

712 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. november 2016

A. Nonymsen

Min kæreste og jeg så en dokumentar omkring vores valg af mad og hvad det gør både ved vores sundhed, men også for vores planet. Og derfra udledte sig en samtale som jeg egentligt ville høre jeres holdning til den handlede om hvad diverse tilsætningsstoffer gør ved vores krop, samt hvad animalske produkter gør. Jeg gør hvad jeg kan, på et lille budget, for at handle gode varer til mine børn, både for deres sundhed, men helt klart også for vores planet. Men hvis man skal være helt korrekt er der nærmest kun økologiske grøntsager tilbage, måske lidt ris osv  

så hvad gør i for at handle gode sager? 

Er det øko?

nøglehulsmærket?

undgår du kød, evt helt animalske produkter? 

Danske varer? 

Undgår du e-numre? 

Eller noget helt tredie? 

Jeg selv forsøger at skære ned på mængden af e-numre og handle en del økologi. Der ud over har vi en kødfri dag om ugen, ville gerne have 2-3, men er virkeligt ikke særlig kreativ til kødfrie retter 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2016

Aristocats

Jeg spiser cirka 97 % øko - det eneste jeg ikke spiser øko er det meste af mit slik, sund livsstil anyone?   - går selvfølgelig også efter nøglehulsmærket og hvis det kan fås både dansk og øko, køber jeg uden tvivl dansk. E-numre og andet sjovt er også helst bandlyst her, hvis det er muligt! Jeg bruger også kun fuldkorn. Jeg er mest af alt en speltkusse all around og handler faktisk generelt det meste af mine fødevarer i helsekostbutikker

Anmeld Citér

30. november 2016

Aristocats

(Når det så er sagt, så er vi også mestre af indtagelse af comfort food herhjemme og der bliver kokkereret autentisk  soul food ægte sydstats-stil der drypper af fedt  i lange baner, elsker ost, fløde, smør, øl, vin, spiritus, kød, bacon, cola, chips og snaskede burgere. Jeg kunne blive ved. Jeg har det dog lidt bedre, når tingene til gengæld er lavet med ingredienser jeg kan stå inde for )

Anmeld Citér

30. november 2016

Rockertand

A. Nonymsen skriver:

Min kæreste og jeg så en dokumentar omkring vores valg af mad og hvad det gør både ved vores sundhed, men også for vores planet. Og derfra udledte sig en samtale som jeg egentligt ville høre jeres holdning til den handlede om hvad diverse tilsætningsstoffer gør ved vores krop, samt hvad animalske produkter gør. Jeg gør hvad jeg kan, på et lille budget, for at handle gode varer til mine børn, både for deres sundhed, men helt klart også for vores planet. Men hvis man skal være helt korrekt er der nærmest kun økologiske grøntsager tilbage, måske lidt ris osv  

så hvad gør i for at handle gode sager? 

Er det øko?

nøglehulsmærket?

undgår du kød, evt helt animalske produkter? 

Danske varer? 

Undgår du e-numre? 

Eller noget helt tredie? 

Jeg selv forsøger at skære ned på mængden af e-numre og handle en del økologi. Der ud over har vi en kødfri dag om ugen, ville gerne have 2-3, men er virkeligt ikke særlig kreativ til kødfrie retter 

Jeg spiser LCHF (nej, det er ikke en slankekur, det er en livsstil). 

Når man spiser LCHF, bliver alt mad lavet fra bunden, det vil sige, at det er grøntsagsbaseret, at der tilsættes gode fedtkilder som kokos olie, rigtig smør eller mayonnaise. 

Jeg forsøger ikke at holde mig fra animalske produkter eller spise specielt økologisk, men får sjældent tilsætningsstoffer, da jeg nøjagtigt ved, hvad jeg putter i kroppen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.