cyklus og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

182 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. november 2016

Anonym trådstarter

hej piger,

min veninde sagde at når man har æl f.eks (med positiv test) d. 15 så vil ens mens altid komme 12-14 dage efter, er det rigtigt?

hun siger så at hvis den ikke kommer de der 12-14 dage efter, så er man højt sansynligvis gravid. er det rigtigt? 

jeg har ikke så meget forstand på alt det her med cykluser men syntes det virkede underligt det sidste hun sagde.

knus den forvirrede

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

hej piger,

min veninde sagde at når man har æl f.eks (med positiv test) d. 15 så vil ens mens altid komme 12-14 dage efter, er det rigtigt?

hun siger så at hvis den ikke kommer de der 12-14 dage efter, så er man højt sansynligvis gravid. er det rigtigt? 

jeg har ikke så meget forstand på alt det her med cykluser men syntes det virkede underligt det sidste hun sagde.

knus den forvirrede

Ja det er rigtig nok, med mindre man har en meget uregelmæssig cyklus. Dog kan man på mange ægløsningstest i virkeligeden teste positiv 1-2 dage inden ægløsningen rent faktisk sker. Så det er vel i virkeligheden ca 14-16 dage efter positiv æl test at man burde få mens. 

Min kommer altid på dag nr 13 efter ægløsning.

Anmeld Citér

7. december 2016

CC79

Det er ikke min oplevelse medmindre jeg har to ægløsninger som nogen kloge hoveder siger kvinder kan have. Jeg har en meget regelmæssig mens der kommer på dag 30. 1-2 gange om året oplever jeg den kommer på 28 dagen eller 31 dagen men ellers altid dag 30. Alligevel ligger min ægløsning mellem dag 9-11 i min cyklus og dermed går der jo mere end 14 dage før mens kommer. Når jeg bliver terminsberegnet hos lægen passer det heller aldrig med skanningsterminen der klart fortæller mig at ægløsningen har ligget tidligt. Denne her gang kan jeg tydeligt se på min terminsdato at ægløsningen har fundet sted på 10 dagen i cyklus og fik også meget tydelige symptomer længe inden testdagen. Blev rykket 6 dage frem ved skanningen til forskel fra den man bare beregner ud fra ens cyklus. Så her passer det ikke sammen med længden af cyklus i hvert fald.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.