Sukkertrængende mand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.034 visninger
5 svar
20 synes godt om
28. november 2016

Anonym trådstarter

Hjælp!! Min mand er mega meget en "slikgris". Hver aften kværner han en eller anden slags sukker... Det irritere mig meget på flere måder: 

1. Det er så træls at høre på

2. Jeg selv prøver at holde mig væk fra sukker

3. Sukkertrangen smitter af på vores datter på 3 år 

hvordan får jeg denne meget dårlige vane væk fra ham?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2016

God-mor

Anonym skriver:

Hjælp!! Min mand er mega meget en "slikgris". Hver aften kværner han en eller anden slags sukker... Det irritere mig meget på flere måder: 

Det første der slog mig var: Er jeg din mand? 

Ej

Jeg er selv lidt for meget i det søde skab, dog ikke hver aften, men flere gange om ugen skal jeg da liiiiige have et eller andet... Kan i ikke prøve at aftale at i spiser kun slik hjemme i weekenderne? Det er jo en god ting at lærer sine børn allerede nu. Har selv en 3 årig herhjemme og hun vil have hvad vi får selvfølgelig, men der hedder det 0 slik i hverdagen (OK der er altså undtagelser) men generelt set kun slik i weekenden. Når jeg spiser lidt sødt i hverdagen er det EFTER hendes puttetid.

Anmeld Citér

28. november 2016

Berta

Anonym skriver:

Jeg tænker - DU kan ikke ændre hans vaner. Det kan han kun selv. Ønsker han at ændre den vane?

Tag en snak med ham - herunder hvilket forbillede I ønsker at være for jeres barn. Måske han kan gemme slikspiseriet til efter barnet er puttet. 

Hvis du ikke vil have søde sager må du lukke munden. Du kan ikke forvente at din mand skal afstive din rygrad hvis den er lidt slatten. Men hvis han selv ønsker at skrue ned for sukkerindtaget kan I jo lave en plan sammen. 

Pøj pøj med det.

Berta 

Anmeld Citér

29. november 2016

Abracadabra

Anonym skriver:

Er det træls at HØRE på? Altså at han tygger? Så har du da et toleranceproblem - hvad med de andre måltider?

Hvis det handler om DIN sukkertrang, så find dig en rygrad. Der findes ikke passiv fedme.

Hvis det handler om datteren, må din mand spise slik efter hendes sengetid.

Anmeld Citér

29. november 2016

ErDuHerIkkeSnart

Ret enig med de andre: Den med at det er træls at høre på, tror jeg slet ikke at jeg forstår - er det mindre "træls" at høre ham gnaske et æble? Og han er ikke ansvarlig for din egen sukkertrang - og kan vel vente med spiseriet til jeres datter ikke er i nærheden?

Anmeld Citér

29. november 2016

MorDk

Det er jo hans eget valg. Du kan ikke bestemme hvad han putter i munden. Men jeg synes han bør vente med at spise slik mm til jeres datter er lagt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.