bare ligament smerter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2016

Kløver

Viventerpådig skriver:

Jeg skriver fordi jeg bliver lidt i tvivl om det jeg har bare er ligament smerter eller noget jeg måske skulle være bekymret for.

Ud fra sidste scanning er jeg 8+6 idag og siden 5+ har jeg haft det jeg tror er ligament smerter men her i løbet af 9. Uge og især i dag begynder det at gøre næsten dissideret ondt i lidt lange jag/spændinger fra lidt ved siden af navlen og ned mod skambenet så jeg lige må tage nogle dybe vejrtrækninger når det sker.

Jeg bløder ikke og har ikke blødt overhovedet i graviditeten men er nok en ret nervøs 1. Gangs gravid... føler virkelig at det her mirakel er alt for godt til at være sandt så er virkelig bange for at miste det.

Ligamentsmerter kommer først fra ca uge 16, og forveksles ofte med de smerter som kommer fordi livmoderen giver sig, dette går over igen men kan komme i perioder. Ligamentsmerter kommer i ledbåndene (ligamenterne) og sidder bla ude i siderne og føles mere som skarpe jag og i forbindelse med bevægelse og især pludselig bevægelse.  At du mærker smerte og ømhed er helt helt normalt med mindre de bliver meget kraftige og udholdelige og evt kombineret med blødning, men det du beskriver lyder meget normalt og man kan også have pletblødning eller rødligt udflåd da ens slimhinder er ekstra sarte i graviditeten og derfor kommer der nemmere en lille godt og lignende 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2016

MorTilN

Årgangs Mor skriver:

Ligamentsmerter kommer først fra ca uge 16, og forveksles ofte med de smerter som kommer fordi livmoderen giver sig, dette går over igen men kan komme i perioder. Ligamentsmerter kommer i ledbåndene (ligamenterne) og sidder bla ude i siderne og føles mere som skarpe jag og i forbindelse med bevægelse og især pludselig bevægelse.  At du mærker smerte og ømhed er helt helt normalt med mindre de bliver meget kraftige og udholdelige og evt kombineret med blødning, men det du beskriver lyder meget normalt og man kan også have pletblødning eller rødligt udflåd da ens slimhinder er ekstra sarte i graviditeten og derfor kommer der nemmere en lille godt og lignende 

Tusind tak for dit svar 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.