omgangssyge..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

528 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. november 2016

Anonym trådstarter

Min kære dreng blev 1 år i fredags. Vi fejrede hans fødselsdag, og om aftenen lå han fra det ene øjeblik til det andet, ramt af omgangssyge.. Alle der var med til fødselsdagen ligger ramt - det er godt nok noget smitsomt noget da.. Nu er hans opkastninger stoppet, men han har nu lidt voldsom diarre, er der noget jeg kan give ham for muligvis at lindre det lidt? Hvad skal jeg være opmærksom på? Har give ham banan, men han vil helst ikke spise så meget.. Må man give dem lidt vand med kartoffelmel i? Det giver jeg jo mig selv, men det ved jeg ikke om de må få .. 

Hans fødder er meget hvide? Kan det være noget? Han virker ellers frisk nok, og får væske i ham. 

Undskyld mine mange spørgsmål, men efter såda n nogle dage her er man bare ret brugt  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2016

AnoMom

Anonym skriver:

Min kære dreng blev 1 år i fredags. Vi fejrede hans fødselsdag, og om aftenen lå han fra det ene øjeblik til det andet, ramt af omgangssyge.. Alle der var med til fødselsdagen ligger ramt - det er godt nok noget smitsomt noget da.. Nu er hans opkastninger stoppet, men han har nu lidt voldsom diarre, er der noget jeg kan give ham for muligvis at lindre det lidt? Hvad skal jeg være opmærksom på? Har give ham banan, men han vil helst ikke spise så meget.. Må man give dem lidt vand med kartoffelmel i? Det giver jeg jo mig selv, men det ved jeg ikke om de må få .. 

Hans fødder er meget hvide? Kan det være noget? Han virker ellers frisk nok, og får væske i ham. 

Undskyld mine mange spørgsmål, men efter såda n nogle dage her er man bare ret brugt  

Tillykke med fødselsdagen. :-) 

det er en skrækkelig sygdom. Vi ligger også ramt herhjemme. Dog uden opkastninger men med meget tynd mave. 

Jeg giver havregrød med most banan i og a38 og så drikke han mælk, æblejuice og vand. 

Ved ikke om du må komme kartoffelmel i. Det har jeg aldrig hørt om før :-) 

mht fødderne må jeg være dig svar skyldig. Ved ikke om det kan have en sammenhæng. Men sørg for han får væske. Og værd opmærksom på at han ikke ændre adfærd. Altså at han har god kontakt osv. 

God bedring med ham og husk at han skal have normal afføring i 24 timer før han må komme i institution :-)

Anmeld Citér

28. november 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

Det er bare mega smitsom.

Vi har alle haft det. Vores datter startede to timer efter vores ene søn. Og 2 timer efter ham vores ældste.

Vi tilbød vores datter det hun plejer og hun valgte selv til og fra hvadhun ville have. Det gik ca 2-3 dage før hendes mave var i orden.

Anmeld Citér

28. november 2016

Anonym

Havresuppe skulle være godt. Også mod rød numse, mener jeg. Min nevø (på 2) fik det, da jeg var ramt.

Anmeld Citér

28. november 2016

CarinaSB

Anonym skriver:

A38 med revet æble i skulle være godt, ristet toast med en bette smule smør skulle også være godt :) Dog har jeg hørt at man skal holde sig fra at give mælk .. :) Men skal bestemt ikke gøre mig klog på det :)

Anmeld Citér

1. december 2016

Clisolka

Anonym skriver:

Forsinket tillykke med fødselaren 

Han er sikkert over den omgang nu, men mens det står på er det aldrig sjovt - og slet ikke når flere er ramt samtidigt. Det er noget smitsomt stads desværre 

Jeg plejer at give saftevand og ristet toastbrød, revet æbler og nogle gange coca cola (ikke den billige). 

Du skal primært sørge for at både sukker- og salt balancen er godt kørende  Ved mig selv så virker TUC-kiks godt. 

Jeg skal lige høre - hvad hjælper vand og kartoffelmel? 

Anmeld Citér

2. december 2016

Anonym trådstarter

Clisolka skriver:

Forsinket tillykke med fødselaren 

Han er sikkert over den omgang nu, men mens det står på er det aldrig sjovt - og slet ikke når flere er ramt samtidigt. Det er noget smitsomt stads desværre 

Jeg plejer at give saftevand og ristet toastbrød, revet æbler og nogle gange coca cola (ikke den billige). 

Du skal primært sørge for at både sukker- og salt balancen er godt kørende  Ved mig selv så virker TUC-kiks godt. 

Jeg skal lige høre - hvad hjælper vand og kartoffelmel? 

Tak han har stadig diarre og lidt appetitløshed, men det går langsomt fremadskridende, kan få lidt kiks Ostehaps og frugt i ham, lægen sagde der er meget salt i Ostehaps så de er gode når de er syge . Min mor gav os altid et glas vand med en ske kartoffelmel i, det hjalp som regel på maven, ved ikke hvorfor eller hvordan haha

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.