At tro på nisser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

801 visninger
7 svar
6 synes godt om
27. november 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

Vores 8 årig spurgte/konstaterede her til aften.

Citat mor er det rigtigt at det er dig som giver gaver og ikke nissen.

Hvortil jeg spurgte ham hvad han selv troede

Han svarede jeg tror det er nissen men du hjælper.

Siden har jeg tænkt over om det nu er okay at svare med et spørgsmål men på den anden side så er det jo ham som affærer om han tror på nissen eller ikke.

Vores valg er blevet så længe de tror på noget så gør vi også.

Hvad tror jeres børn.

Og hvornår stoppede de med at tro på nisser/julemanden.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2016

AnoMom

hannetheis skriver:

Siden har jeg tænkt over om det nu er okay at svare med et spørgsmål men på den anden side så er det jo ham som affærer om han tror på nissen eller ikke.

Hvad tror jeres børn.

Synes det var en meget god måde du svarede på.  :-) 

min dreng er kun 16 mdr så han forstår intet. Hehe. Men passede min nevø og niece fredag-lørdag. De er 5 og 8 år. Min niece på 5 år er overbevist om at min far har mødt julemanden som har givet ham en sæk med julegaver til hende og hendes bror til adventsgaver. Hvor min 8 årige nevø griner og tror på ingen måde på hverken nisser eller julemanden :-)

Anmeld Citér

27. november 2016

lilledittemor

Min 4-årige spurgte i dag om det var mig eller nissen som sørgede for adventsgaver..

Jeg sagde at det var mig og far.

Jeg har selv prøvet i en (al for sen) alder af 15 år at bryde grædende sammen ved middagsbordet fordi jeg først dér - fandt ud af at min mor og far havde fortalt den ene juleløgn efter hinanden i alle mine mindre år.

Ideen er jo rigtig sød - ingen tvivl om det! Men mine forældre glemte bare at fortælle mig at alle de små historier og ting de havde fundet på var løgn.. og jeg havde altid stædigt holdt fast på at hvad mine forældre fortalte mig var rigtigt.

Anmeld Citér

27. november 2016

MetteT

Jeg er 32 og tror stadig på nisser.. 

Anmeld Citér

27. november 2016

MorTil3+

Vores den ældste sagde sidste år i en alder af 9 at han altså godt vidste at det var os der puttede ting i sokken. Så jeg synes vi har klaret den meget godt hehe. Puha hvilket minder mig om at jeg har 72 kalendergaver der skal pakkes ind og det er den første lige om lidt :/

Anmeld Citér

27. november 2016

helle85

hannetheis skriver:

Hvad tror jeres børn.

Min datter på 9 har været meget mistroisk med hensyn til om der findes nisser da der var nogen af børne der fortalt at de ikke findes allerede da de gik i børnehave og hver gang har jeg spurgt hende om det samme som du har gjort og fortalt at nå man tror på det så findes de.

Sidste år viste hun dog ikke helt hvad hun skulle tro den ene dag troede hun på det og næste dag gjort hun ikke, så i år da hun begyndte at stille spørgsmålstegn ved hvordan vi kunne fortælle nissen at han skal komme med advents gaver i stedet for kalender gave så gik vi til bekendelse og fortalte at det var os der giver gaverne. Men at hun skal lade sin bror tro på det så længe han gør det

Vores søn på 10 som er letter mental retarderet tror nemlig stadig på nisser og julemanden og er slet ikke i tvivl, så han få lov til at tro på det endnu  og lille søster er med på at det er en hemmelighed at vi giver gaverne 

Anmeld Citér

27. november 2016

TNBC

MetteT skriver:

Jeg er 32 og tror stadig på nisser.. 

Også mig og jeg ee 30. synes det er hyggeligt

Anmeld Citér

27. november 2016

Carina:-)

Mine har også sat spørgsmålstegn i den alder og omkring de 10 år er det helt stoppet.

Men jeg plejer at sige at lige som med gud så er det helt ok at tro på noget som ikke alle tror på og som de færreste kan påstå de reelt har set 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.