Eksperthjælp: Baby 8 måneder, er meget træt.Er der grund til bekymring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.041 visninger
0 svar
0 synes godt om
27. november 2016

Lisbeth Jess

Hej Lisbeth
Skriver fordi jeg er bekymret for min søns konstante træthed han bliver 8 måneder om nogle dage.
Jeg føler han er træt hele tiden han Sover fint om dagen - natten er lidt anderledes vågner et par gange men han er os ved at få tænder en i overmund og to i undermunden så tror måske det er dem der driller ham - men det der bekymrer mig er om dagen ser for det meste således ud:
Morgen kl 5-6
En flaske nan 2
Efter der sover han gerne en lille time
Kl 8-9 havregrød/ andre slags grød.
Vi leger og tumler en del.
Og kl 1030-11 bliver han lagt til middag. Her sover han gerne 2-3 timer
Omkring kl 14 får han en flaske og lidt frugt herefter leger vi igen går en tur og ser lidt på verden.
Og omkring kl 16-1630 er han træt igen og kommer ud og sove - og vi vækker ham inden vi skal spise aftensmad.
Kl 18 aftensmad gerne noget mos grønsager og lidt kød.
Efter mad leger vi igen og hygger. Omkring 1930 får han bad. En flaske vælling som godnat hvis han har lyst.
Og kl 2030 bliver han lagt i seng. Og vågner omkring 4-5 stykker andre nætter vågner han mange det er meget forskelligt hvordan nætterne går .
Jeg er bekymret fordi han er så træt hele tiden der bliver gnidet øjne ret hurtigt igen selv efter lang lur. Og får han ikke lov st sove bliver han lidt sur og let til gråd.
Han er generelt en glad og smilende dreng og godt med.
Han er begyndt at ligge sig op på alle 4 og rokker frem og tilbage og når han ligger på maven møver han sig baglæns.

Skal jeg være belymret for hans træthed? Det bekymrer mig ekstremt meget og jeg er bange for jeg gør noget forkert.

Lisbeths svar

Hej !

Når jeg læser din beskrivelse af hans dag og søvnperioder, ser det helt normalt ud.

Han er en aktiv dreng som er igang med at mestre sin krop til mnge forskellige ting, det giver træthed.

Han er ved at få tænder, det giver ubehag og træthed.

Du læser ham så fint, når du ser han er træt og gnider øjne så bliver han lagt til søvn. Det er under søvnen, hans krop og hjerne får den ro, der skal til for en sund udvikling.

I hans alder sover de fleste ca 12-14 timer i døgnet. Nogle børn sover mere andre mindre. Som jeg kan tælle mig frem til ar han ikke oppe på 14 timer,. Selvom han var på 16 timer er det ikke et problem.

Se på din søn. Er han glad, aktiv, vil lege, følger sin vægt og vækstkurve, spiser, sover,m.m.?

Ja så er alt fint.

Jeg mener ,du kan give dig selv et klap på skulderen. Du gør det godt. du læser ham fint og dit barn viser dig når han er træt.

Håber dette kan give dig lidt ro og tryghed i du gør det fint.

Fortsat held og lykke med ham.

Varme Hilsner 

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.