Ægløsning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

867 visninger
13 svar
0 synes godt om
27. november 2016

Nikoline123

1. Har menstruation hver mdr den 6-7 og derfor burde ægløsning ifølge test falde omkring d 17 men den er vidst først i 20'erne ?? Burde man ikke kunne tælle dage frem og hvide hvornår ?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Nej. Din krop har jo ikke læst bøgerne og ved derfor ikke hvornår ægløsning bør falde. 

Det er helt normalt.

pt. Har jeg en 26 dages cyklus, og ÆL falder på dag 18 eller 19.

Anmeld Citér

27. november 2016

Nikoline123

EBK skriver:

Nej. Din krop har jo ikke læst bøgerne og ved derfor ikke hvornår ægløsning bør falde. 

Det er helt normalt.

Ok men sidst jeg målte var først d 25 prøver lige igen næste måned��

Anmeld Citér

27. november 2016

Nikoline123

EBK skriver:

Det er helt normalt.

Hvornår starter din mens så hvis du har ægl d 18. Håber jeg en af mdr er heldig at kunne måle men hvis man fx er sammen d 12-14 i måneden er der  vel stadig sandsynlighed for graviditet ��

Anmeld Citér

27. november 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Paulinerubio skriver:

Hvornår starter din mens så hvis du har ægl d 18. Håber jeg en af mdr er heldig at kunne måle men hvis man fx er sammen d 12-14 i måneden er der  vel stadig sandsynlighed for graviditet ��

Ikke den 18, men på dag 18 i min cyklus. 

Mens første dag er jo så dag 1.

hvis du får mens den 5 december, så er det dag 1 i din cyklus, og derfra tæller man.

Der har ikke noget med datoen på kalenderen at gøre 

Anmeld Citér

28. november 2016

Nikoline123

EBK skriver:

Ikke den 18, men på dag 18 i min cyklus. 

Mens første dag er jo så dag 1.

hvis du får mens den 5 december, så er det dag 1 i din cyklus, og derfra tæller man.

Der har ikke noget med datoen på kalenderen at gøre 

Så din menstr start dag er os omkring d 5? Ja ved godt det er dag 1 ved mens start men synes bare det var underligt ægløsning faldt så sent ?? 

Anmeld Citér

28. november 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Paulinerubio skriver:

Så din menstr start dag er os omkring d 5? Ja ved godt det er dag 1 ved mens start men synes bare det var underligt ægløsning faldt så sent ?? 

Nej, du misforstår lidt konceptet. 

Cyklus følger jo ikke en månedskalender, medmindre man har en cyklus på præcis 30/31 dage, så man ved at den 5. December/jan/feb, der starter mens.

Den dag din mens kommer er dag 1 i din cyklus, og derfra tæller man. Man siger at ÆL plejer at falde 14 dage før forventet mens, MEN det er en tommelfingerregel. Hos nogle falder den før og hos andre efter.

derfor kan man blive nødt til at teste, så man rammer rigtigt. 

Som udgangspunkt er der kun "brug" for en uges tid efter ÆL for at ægget kan sætte sig fast, så det er ikke "for sent" hvis ÆL falder på f.eks dag 18.

Anmeld Citér

28. november 2016

Nikoline123

EBK skriver:

Nej, du misforstår lidt konceptet. 

Cyklus følger jo ikke en månedskalender, medmindre man har en cyklus på præcis 30/31 dage, så man ved at den 5. December/jan/feb, der starter mens.

Den dag din mens kommer er dag 1 i din cyklus, og derfra tæller man. Man siger at ÆL plejer at falde 14 dage før forventet mens, MEN det er en tommelfingerregel. Hos nogle falder den før og hos andre efter.

derfor kan man blive nødt til at teste, så man rammer rigtigt. 

Som udgangspunkt er der kun "brug" for en uges tid efter ÆL for at ægget kan sætte sig fast, så det er ikke "for sent" hvis ÆL falder på f.eks dag 18.

Hej igen ok du lyder til at have ret godt styr på det så hvis min mens er første dag den 6el 7 i hver måned kan jeg så ikke regne med at ægløsning falder bare nogenlunde samme tidspunkt så Jeg kan regne lidt på hvis vi fx vil være sammen et par dage inden ægløsning ??��

Anmeld Citér

28. november 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Paulinerubio skriver:

Hej igen ok du lyder til at have ret godt styr på det så hvis min mens er første dag den 6el 7 i hver måned kan jeg så ikke regne med at ægløsning falder bare nogenlunde samme tidspunkt så Jeg kan regne lidt på hvis vi fx vil være sammen et par dage inden ægløsning ??��

Det burde du kunne. 

Har du prøvet med ÆL teste før?

Anmeld Citér

29. november 2016

Nikoline123

EBK skriver:

Det burde du kunne. 

Har du prøvet med ÆL teste før?

Ja men hvornår skal jeg begynde og teste??

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.