Rejse med rygsæk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

738 visninger
3 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. november 2016

frkchili

Er der nogen, der har erfaring med at rejse med rygsæk i 1. trimester? Jeg planer nemlig på at tage på interrail i et par uger til sommer, og hvis jeg ellers bliver hurtigt gravid, er jeg i 1. trimester til den tid. Men så kom jeg til at tænke på anbefalingerne om ikke at løfte mere end 10 kg. - vil I ikke mene, at man sagtens kan pakke mindre end dét (jeg skal ikke have campingudstyr eller noget med)? Hvad med at sidde i tog i så mange timer, det er vel ikke noget problem så tidligt i graviditeten? Og man kan vel også godt holde til at gå omkring i byerne, når man ikke er længere henne? Turen går til Polen, Ungarn, Østrig og Tjekkiet, så jeg går ikke ud fra, at der er specielt stor risiko for maveinfektioner osv. Min største bekymring er egentlig, om jeg kommer til at døje så meget med kvalme, at jeg bare slet ikke kan foretage mig noget..

Vil meget gerne høre fra andre, der har været på sådanne rejser i deres tidlige graviditet

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2016

Rauw

Jeg ville godt turde ta afsted i første trimester. Hvis du nu skulle være en af de få der får det dårligt af at være gravid er det jo ikke værre end at du ændre planer og tar hjem. Hvor er det spændende. 

Anmeld Citér

27. november 2016

SH-Baby

Profilbillede for SH-Baby

Jeg kunne ikke have gjort det. Jeg havde så meget kvalme, især anden gang, så arbejdsdagen var ren overlevelse, og så var det bare hjem på sofaen. Desuden er man oftest meeeget træt i første trimester. Jeg kunne sove hele tiden  Men alle graviditeter er jo forskellige, så måske du uden problemer kan rejse rundt  Det lyder i hvert fald som en rigtig spændende oplevelse 

Anmeld Citér

27. november 2016

lineog4

I alle mine 4 graviditeter kunne jeg sagtens have taget på interrail, ja faktisk igennem hele graviditeten. Men man kan jo aldrig vide om man er en af dem med mange gener, men så er det vel bare at aflyse eller forkorte turen. 

Og med hensyn til at bære - det er vel ikke værre end bære sine børn. Jeg rejste 7 uger i Kina med en rygsæk under 10 kilo? Havde så også kun 2 par shorts og 5 t shirt med... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.