hvornår med nr.2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

527 visninger
4 svar
0 synes godt om
25. november 2016

Mille1210

Hej!

jeg søger lidt efter fra gravide som kan fortælle mig hvornår du oplevede symptomer eller fandt ud af at du var gravid med baby nr 2. kan man forvente at alle de ting, som ømme bryster, maven vokser og kvalme, kommer hurtigere end med nr 1? ved godt at hver kvinde krop og graviditet ikke er ens  men var lidt nysgerrig omkring hvornår de ting kom hos jer? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2016

Miti's mama

Tillykke!

ømme bryster var begge symptom nummer 1 hos mig. Så startede kvalmen fra uge 7-11 ... to uger mindre end sidste gang. Derudover måtte jeg i mere pladsgivende bukser allerede fra uge 9 (i modsætning til uge 20 sidste gang), og brysterne voksede meget hurtigt. Det var lidt som om min krop tænkte "åh, det her kender jeg" og bum... så var det ligesom at være 20 uger henne... lol

Derudover var jeg meget mere træt anden gang end første gang... men denne gang har jeg jo også en 2 årig 

Anmeld Citér

25. november 2016

BigHope13

Her har de to graviditeter været meget forskellige

Blev gravid med Thor i 2013 efterfertilitetsbehandling ,  fandt ud af vi var gravide 3+5..havde meget ømme bryster fra uge 5/6 og frem til uge 10/11 stykker og så forsvandt mange symptomer. Maven begyndte allerede at bule i uge 10 og senere hen led jeg "kun" af halsbrand og en forfærdelig bækkenløsning. 

Denne gang er graviditeten kommet meget uplanlagt og og trods jeg havde haft ømme bryster og lidt ubehag form af kvalme troede jeg det var mens som var på vej. Men en test viser jeg er gravid og grundet pco og en svingende cyklus fastslår en scanning et par dage efter at jeg var 8+0 da jeg opdagede graviditeten.

Siden har jeg fortsat haft meget meget ømme bryster, har kvalme, madlede og kaster op dagligt i sær i aftentimerne.  Og så jeg træt som bare pokker.

Er 11+4 i dag så håber det snart vender lidt.

Anmeld Citér

25. november 2016

WantingBaby2012

Jeg er gravid med barn nr. 2 (nr. 2 dreng) og er idag 23 uger henne. 

Min første graviditet startede med massiv kvalme og flere daglige opkastninger fra uge 6-18, for ikke at tale om MEGET skærpet lugtesans. Fra uge 19-41 (hvor min søn blev født) havde jeg det bare godt og husker tiden som skøn.

Denne graviditet minder lidt om den 1. graviditet indtil nu, mega kvalme og daglige opkastninger fra uge 6-20, en periode med skærpet lugtesans (seriøst - ALT lugtede fælt!! ). Forskellen er dog at jeg nu 23 uger henne stadig døjer med kvalme og opkastninger engang imellem. Derudover føler jeg mig også mere træt og energiforladt (men kan læse på de andre kommentarer, at det vist er helt normalt, når man har barn i forvejen ). 

Derudover nyder jeg graviditeten så godt jeg kan, og elsker at mærke de "små" spark inde fra lillebror. 

Anmeld Citér

26. november 2016

Stivdie

I min første graviditet havde jeg ingen symptomer overhovedet ud over udebliver mens, før jeg fik kvalme i uge 8. Det resulterede i min datter. 

I min anden graviditet havde jeg på fornemmelsen, jeg var gravid før jeg testede. Var let utilpas og havde ømme bryster. Kvalmen kom i uge 5. Fosteret døde i uge 10.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.