Smerte ved plukve

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

337 visninger
3 svar
1 synes godt om
23. november 2016

Baby2017

Hejsa allesammen 

Jeg begyndte igår at få en del plukveer.  Faktisk 5 på en time. 

De fortsatte om natten men kan ikke sige hvor mange. 

Dog vågener jeg pludseligt med en smerte i højre side og kan samtidig mærke der er en plukve,  dog er det kun højre side der er helt hård. Det tager 5-10 minutter med smerte og i alt 30 minutter før hele plukveen er ovre. 

Har været ved læge og alt er fint med livmoderhals og baby.  Fik afvide at hbis jeg oplever så mange plukveer igen skal jeg tjekkes igen. Spurgte til smerten og fik afvide det var mine muskler..  Synes ikke det føltes som musklerne.  Det var virkelig slemt og som en masse knive fra helt nede ved skambenet og op tilslutningen af livmoderen.  Nogen der har prøvet dette?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2016

Falk43

jeg har også haft masser af plukkeveer  og du skal have respekt for dem  der gør  ondt, så godt at du kommer til kontrol  

mine har også gjort ondt  .. som  knive der stråler ned fra lysken ned i den nederste del af livmoderen. Men det har " kun" været en gang i mellem om ikke regelmæssigt . 

Jeg har tænkt at det er  livmoderen der trækker  i de muskler  ( elastikker føles det som ) der holder den på plads og at de giver den smerter som en elastik spændt ti det yderste  eller en fibersprængning! 

Jeg har også haft normale  plukveer. 

Anmeld Citér

23. november 2016

Baby2017

Falk43 skriver:

jeg har også haft masser af plukkeveer  og du skal have respekt for dem  der gør  ondt, så godt at du kommer til kontrol  

mine har også gjort ondt  .. som  knive der stråler ned fra lysken ned i den nederste del af livmoderen. Men det har " kun" været en gang i mellem om ikke regelmæssigt . 

Jeg har tænkt at det er  livmoderen der trækker  i de muskler  ( elastikker føles det som ) der holder den på plads og at de giver den smerter som en elastik spændt ti det yderste  eller en fibersprængning! 

Jeg har også haft normale  plukveer. 

Hvor langt henne er du og hvor lang tid vare dine plukveer med smerte?

Anmeld Citér

24. november 2016

Falk43

Hvor langt henne er du og hvor lang tid vare dine plukveer med smerte?

jeg 25 +5

de Onde vare ca 5-6 min med lidt pause i mellem. dem der gør virkelig ondt, som jeg får i forbindelse med at jeg stresser ( over  kontrol på sygehuset  hvor  vi  har kørt bil og gået eller fornemmelsen af  arabins pessaret "falder ud')   de er  typisk mere centreret i toppen og midten af  livmoderen.  mistænker dem for at være en optakt til en rigtig ve ( uha uha ikke endnu &nbsp 

MEN det er altså dem jeg har færrest af , de andre der trækker og gør ondt er typisk hvis jeg har rejst mig for mange gange i løbet af en dag ( er jo pt fast sengeliggende , men det er en længere historie) og dem mistænker jeg for at være muskulært udløst, som beskrivelsen af elastikkerne.

MEN vær obs på at de skal ikke være regelmæssige og i form af sammentrækninger . som ved mens smerter 

de sidste er "bare " alm pukkeveer, de gør at det strammer, men ikke decideret ondt , og livmoderen bliver hård  men kan slappe af  og så forsvinder de i  løbet af et minut eller to 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.