Bange for at jeg ikke kan

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

613 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. november 2016

Anonym trådstarter

Hej alle sammen, 

min kæreste og jeg står i en lidt ubehagelig situation. Vi har i de sidste 4-5 måneder forsøgt at blive gravide, selvom vi er unge kan vi få det til at hænge sammen, og det er noget vi begge øsnker. 

Jeg har diabetes type 1, og er velreguleret, men i det vi har forsøgt i snart et halvt år er set begyndt at have en trist effekt på især mig. Både min mor og farmor har haft store problemer med at blive og gennemføre graviditeter, og jeg er derfor bange for, om jeg i det hele taget vil kunne blive gravid. 

Har i nogen råd? Noget jeg skal være opmærksom på? Min kæreste og jeg har førhen haft en forskrækkelse da jeg, som ellers har en normal cyklus, gik en uge og ventede på min menstruation. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2016

Mille123

Anonym skriver:

Hej alle sammen, 

min kæreste og jeg står i en lidt ubehagelig situation. Vi har i de sidste 4-5 måneder forsøgt at blive gravide, selvom vi er unge kan vi få det til at hænge sammen, og det er noget vi begge øsnker. 

Jeg har diabetes type 1, og er velreguleret, men i det vi har forsøgt i snart et halvt år er set begyndt at have en trist effekt på især mig. Både min mor og farmor har haft store problemer med at blive og gennemføre graviditeter, og jeg er derfor bange for, om jeg i det hele taget vil kunne blive gravid. 

Har i nogen råd? Noget jeg skal være opmærksom på? Min kæreste og jeg har førhen haft en forskrækkelse da jeg, som ellers har en normal cyklus, gik en uge og ventede på min menstruation. 

Hvad med at kontankte din læge og hør om du er i særlig udsat position når du har sukkersyge i forhold til fertilitet!?! Måske lægen kender nogle tricks, ellers er der bogen, spis dig gravid. - Jeg kender ikke så meget til diabetiker og om det går id over fertiliteten,

men skulle uheldet være ude og I har svært ved det, så er det godt at have god tid til at blive gravide. Vi gik først i gang da jeg var 30 og vi fejlede intet men måtte i fertilitetsbehandling, nok grundet alderen og om lidt fylder jeg 34 og vi kæmper på andet år for nr 2, så jeg vil bestemt sige, at hvis man ellers har økonomien og lysten, så er det bare med at komme i gang held og lykke!!! 

Anmeld Citér

23. november 2016

ErDuHerIkkeSnart

Med mindre der er en særlig sammenhæng mellem fertilitetsproblemer og sukkersyge, skal du intet foretage dig ud over regelmæssig ubeskyttet sex.

Du kan hverken spise, danse eller tænke dig til en graviditet - men myter findes der nok af. Det er helt normalt at det tager op mod et år at undfange, for nogle par.

Anmeld Citér

24. november 2016

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Med mindre der er en særlig sammenhæng mellem fertilitetsproblemer og sukkersyge, skal du intet foretage dig ud over regelmæssig ubeskyttet sex.

Du kan hverken spise, danse eller tænke dig til en graviditet - men myter findes der nok af. Det er helt normalt at det tager op mod et år at undfange, for nogle par.

Der kan forekomme problemer mellem diabetes og fertilitetsproblemer. Men netop dette burde ikke være en reel situation i mit tilfælde. 

Jeg har snakket med min læge om situationen, men hun har indtil videre nægtet at sende mig i systemet grundet min alder. 

Anmeld Citér

24. november 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Der kan forekomme problemer mellem diabetes og fertilitetsproblemer. Men netop dette burde ikke være en reel situation i mit tilfælde. 

Jeg har snakket med min læge om situationen, men hun har indtil videre nægtet at sende mig i systemet grundet min alder. 

Hvor gammel er du da? 

Det er jo HELT normalt at det tager 1 års tid før man bliver gravid. 

Man bliver ikke "bare" sendt i udredning og efterfølgende fertilitetsbehandling. 

Først og fremmest er der jo en fin chance for at I selv kan klare det med sex og tålmodighed, for det andet er det hammer dyrt for samfundet at sende et par i fertilitetsbehandling og sidst men ikke mindst er det også hårdt og opslidende at gennemgå undersøgelserne og behandlingerne i fertilitetsbehandling. 

Jeg tror det er helt normalt at være nervøs for, at man ikke kan blive gravid uanset alder. Men slå lige koldt vand i blodet. 

Spis sundt, motioner regelmæssigt og dyrk sex hver anden dag. Så kommer det garanteret lige pludseligt. 

Anmeld Citér

24. november 2016

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Det lyder sådan set meget fornuftigt af din læge. Fertilitetsbehandling er vitterligt ikke noget man skal ønske sig, med mindre det er strengt nødvendigt ...

Anmeld Citér

24. november 2016

HPH

Anonym skriver:

Hej alle sammen, 

Nu er 5 mdr jo ikke længe, men forstår godt din fustration.

min veninde har diabetis 1, de skulle have hjælp, og det var en maget omstændig graviditet for at holde blodsukker stabilt. Så tag en snak med din læge.

Anmeld Citér

25. november 2016

Lul85

Ro på, Ro på. 5 mrd. kan virke som længe men er det realiteten ikke 

Stress, spekulationer og nervøsitet er alle psykiske faktorer der desværre ofte opleves at have en negativ indvirkning fysisk.

Jeg ved det er lettere sagt end gjort, men tålmodighed og accept er vejen frem 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.