Psykisk syg pædagog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

493 visninger
3 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. november 2016

Anonym trådstarter

Hej alle, 

Jeg har for nyligt tilfældigvis oplevet en mand, som blev psykotisk. Politi og ambulance kom. Det var en voldsom oplevelse for de tilstedeværende. 

Bagefter hører jeg at denne mand er pædagog og til dagligt arbejder med skolebørn. 

Det fik mig til at tænke over om folk med alvorlige psykiske lidelser virkelig kan arbejde med børn?

ikke for at træde nogen over tæerne, men jeg har tænkt meget over det efter denne episode og aner intet om det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2016

Abracadabra

Anonym skriver:

Hej alle, 

Jeg har for nyligt tilfældigvis oplevet en mand, som blev psykotisk. Politi og ambulance kom. Det var en voldsom oplevelse for de tilstedeværende. 

Bagefter hører jeg at denne mand er pædagog og til dagligt arbejder med skolebørn. 

Det fik mig til at tænke over om folk med alvorlige psykiske lidelser virkelig kan arbejde med børn?

ikke for at træde nogen over tæerne, men jeg har tænkt meget over det efter denne episode og aner intet om det. 

Ja, det kan man godt. Principielt kan alle opleve en enkelt psykose, dét betyder ikke nødvendigvis skizofreni.

Hvis man har svær skizofreni, tror jeg dog godt, at det kan være svært at fastholde et arbejde - og svært overhovedet at få en uddannelse.

Anmeld Citér

22. november 2016

Zelinasmor

Ja det kan du godt.  Det er jo langt fra alle psykisk syge (kronisk) der får sådanne ture. 

Anmeld Citér

22. november 2016

Rauw

Ja hvorfor skulle de ikke kunne være pædagoger pga det? Hvis de lever fint med det og passer deres job lige så godt som alle andre ser jeg ikke problemet. Bare fordi man er lidt ødelagt inden i, er man jo ikke et dårligt menneske. Mange af de sødeste mest omsorgsfulde mennesker jeg kender, fejler det ene eller det andet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.