- Jeg har egentlig aldrig før haft lyst til l at få børn, men det sidste halve år er der noget inden i mig som har rykket sig.
Jeg er 26, single og bor pt. I ungdomsbolig. Jeg studerer også pt.
Nu lufter jeg mine tanker. Det skal dog nævnes at jeg ikke søger at få barn inden for de nærmeste måneder men 1-2 år ud i fremtiden.
Igen lysten til at gå børn eller barn er som sagt vokset det seneste halveår. Nærmest brændende, min familie presser også på og spørger om det ikke snart er på tide.
Jeg er single og har det faktisk helt fint med det, og når min familie presset på, så er det i form af "find en mand og få børn" så jeg går og kigger på mine muligheder med inseminering.
Det koster jo, og det skal spares op på en su. Derudover havde jeg egentligt regnet med at kunne blive boende i min studiebolig imens jeg tog min uddannelse, men det vil jo ikke kunne lade sig gøre, hvis jeg bliver gravid. Og jeg får nok ikke sparet nok op til en evt. Indskud til en bolig samtidig med opsparing til inseminering. Hvordan og hvor ledes ville kommunen hjælpe, og vil de overhoved hjælpe hvis jeg har taget valget selv, mod evt et onenightstand. Eller skal jeg bare vente de fire år, blive 30 og gøre det efter jeg har fået en fuldtidsstilling?
Mit hoved er fyldt med massere af forskellige tanker.
Tak fordi i læste med.
Jeg vil lige sige til at starte med, så har alle deres egen mening. Når der bliver skrevet herinde og jeg synes du skal forholde dig til hvad du selv vil og brænder efter i sidste ende.
At du allerede nu tænker på børn er kun en positiv ting i en "ung" alder. det er godt at du prøver at planlægge og omstrukturere din hverdag og din økonomi til en kommende baby, også på længere sigt.
At du gerne vil gøre det selv er modigt, og det er ikke alle de vil være enige med dit valg, men man kan ikke gøre alle glade, det vigtigste er igen hvad du føler for.
Når du er enlig og ønsker barn, kan du gå til lægen og få en henvisning til en gynækolog eller fertilitetsklinik. Derfra kan du vælge at gå i det offentlige regi eller det private. Få private klinikker inseminere gratis (ved henvisning fra lægen) du skal dog selv betale for donor sæd og eventuelt medicin du vil få brug for. Private klinikker arbejder ofte med en eller flere klinikker du kan få donor sæd fra, om det er en åben eller lukket donor kan koste alt Fra 2-9000 kr. afhængig af klinikken, kvaliteten m.m.
I det offentlige regi, plejer det af og til at væreen lille tand billigere. Der betaler du også selv for sæd og medicin, men beløbet er vist lidt lavere, plus ventetiden i det offentlige kan veksle fra 2-6 måneder.
Vi betaler alle til kommunen m.m. så ja det er alles "hårdt tjene penge" men ingen lægger mærke til om du eller en anden får hjælp til indskud. Hvis det er det du har brug for, så står du selv med penge du skal betale tilbage senere hen og det ved du, som du skriver.
Stereotypen med at man skal være mand, kone, børn, hus og bil er bare ikke alles drøm. Jeg vil sige hvis du drømmer om det og tror på at du selv kan klare livet som enlig mor, så go for it.
Denne besked er ment på den mest positive måde. Jeg prøver ikke at disse folks meninger, eller nedgøre nogen. Jeg vil bare dele min "lille" viden omkring det med dig TS, og det kan være det slet ikke passede til dig det jeg skrev, og at du bare vil have et one night stand. Men hvis du ved hvem faren er hæfter han for barnet også. Det er ulovligt at lyve omkring.
Du kan blive insemineret med sæd fra en ven, der kan han fraskrive sig de forsørger rettigheder der følger med til at være biologisk far, og bare en donor. Hvis man kan kalde det det. Jeg undskylder hvis jeg hat nogen fakta forkerte, men de skulle gerne være rigtige for har selv siddeg med disse papirer Det kræver en masse papir arbejde da der er 3-5 formularer der skal udfyldes, plus han skal være testet for diverse ting inden insemineringen må ske. Vennen vil så ikke være forsørger, men "bare" en kendt donor.
Jeg vil sige prøv eventuelt at læse på diverse fertilitetsklinikker, og søg på Google. Man kan søge sig frem til utrolig meget omkring sæd fra en ven.
Jeg håber at noget af dette har kunne hjælpe dig.
Du må have held med projekt baby i fremtiden, håber det lykkedes for dig en dag.