2. gang - modningsveer, hvor tidligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.508 visninger
5 svar
5 synes godt om
21. november 2016

Celine89

Jeg er gravid i uge 35 med mit 2. barn. Jeg har de sidste par måneder haft enormt mange plukveer, hvilket jo er helt normalt. De har ikke gjort ondt og forsvinder, når jeg hviler mig.

Igår havde jeg så regelmæssige plukveer hele eftermiddagen, de kom tættere og tættere, blev ret kraftige og forsvandt ikke selvom jeg lagde mig ned. Igår aftes kom de med 2-3 min. mellemrum og varede ca. 1,5 min., hvoraf det første minut ikke gjorde ondt, men de sidste 30 sek. bed ret meget og trak godt om i lænden.

Jeg nåede ærlig talt at tænke "nu er det nu" og var så småt ved at ringe til fødegangen, da det gik fuldstændig i sig selv omkring kl. 11. Siden har der ikke været det mindste.

Jeg kan så læse mig til, at det er ret almindeligt for flergangsfødende at få modningsveer, som går i sig selv igen, og jeg tænker, at det nok har været sådan noget. Men kan det passe, at det starter så tidligt? Nogen der har erfaringer med det? Der er trods alt stadig en hel måned til termin. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2016

Ayasmor

Jeg oplevede det med nr. 2. Dog kun i ugen op til termin/fødslen 

Anmeld Citér

22. november 2016

Linkaa

Celine89 skriver:

Jeg er gravid i uge 35 med mit 2. barn. Jeg har de sidste par måneder haft enormt mange plukveer, hvilket jo er helt normalt. De har ikke gjort ondt og forsvinder, når jeg hviler mig.

Igår havde jeg så regelmæssige plukveer hele eftermiddagen, de kom tættere og tættere, blev ret kraftige og forsvandt ikke selvom jeg lagde mig ned. Igår aftes kom de med 2-3 min. mellemrum og varede ca. 1,5 min., hvoraf det første minut ikke gjorde ondt, men de sidste 30 sek. bed ret meget og trak godt om i lænden.

Jeg nåede ærlig talt at tænke "nu er det nu" og var så småt ved at ringe til fødegangen, da det gik fuldstændig i sig selv omkring kl. 11. Siden har der ikke været det mindste.

Jeg kan så læse mig til, at det er ret almindeligt for flergangsfødende at få modningsveer, som går i sig selv igen, og jeg tænker, at det nok har været sådan noget. Men kan det passe, at det starter så tidligt? Nogen der har erfaringer med det? Der er trods alt stadig en hel måned til termin. 

Jep var indlagt med nr 2 i uge 35 pga lidt for kraftige modningsveer. Havde haft for mange plukveer siden i starten.

Først mistænkte de blærebetændelse, men det viste sig at være negativt for det.

Havde 2 gange hvor jeg tænkte at hun kom for tidligt, men var slet ikke i tvivl da fødslen gik i gang 10 dage før termin og hun var helt velkommen ☺️

Anmeld Citér

28. november 2016

Lul85

Havde plukveer fra uge 25 og de var slemme om natten. Jeg troede også flere gange at fødslen gik igang pga hyppigheden.

Plukveer er ganske ufarlige, men gør de ondt og varer i timer er det vigtig at kontakte fødegangen.

Mine plukveer gjorde mega ondt men var alligvel ganske uskyldige

Anmeld Citér

28. november 2016

Liv_86

Jeg var på fødegangen forrige lørdag. Havde haft meget kraftige plukveer noget af fredagen og hele lørdagen. Om lørdagen gjorde de ondt og kom med ca 5 min mellemrum. 

Der var jeg 29+0 med tvillinger. Jeg blev undersøgt, scannet indvendig og lå til observation i 3 timer og scannet igen. De havde ikke gjort noget ved min livmoderhals selvom de var kraftige. 

Jeg har haft dem hele natten igen men er nu her til eftermiddag gået i sig selv igen. 

Ved mig har de ikke modnet noget selvom de har gjort ondt og været hyppige. Men det er jo ikke til at sige om det er det samme med dig

Anmeld Citér

28. november 2016

Celine89

Tak for jeres svar.

Jeg har oplevet det flere gange siden jeg lavede indlægget, så jeg tror måske bare, at det er kroppens måde at gøre klar på her anden gang. Efterhånden tager jeg det rimelig afslappet, men nu er der også kun to dage til jeg er 37 uger henne og dermed indenfor terminsperioden.

Jeg regner med at opdatere tråden når jeg engang har født for evt. kommende google-reference 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.