Eksperthjælp: 7 måneder , bekymret mor.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

660 visninger
0 svar
0 synes godt om
20. november 2016

Lisbeth Jess

Hej Lisbeth
Jeg skriver til dig fordi jeg generelt bare er en meget bekymret mor og nogle gange tænker en del over tingene.
Har en skøn dreng på 7 måneder. Han er meget aktiv og generelt glad og tilfreds - det der bekymret mig i øjeblikket er hans konstante træthed han er meget træt i øjeblikket gnider hurtig øjne selvom han lige har sovet 3 timer - derudover er han begyndt at blive sur når han skal have skiftet ble -tøj og have flyverdragt på osv ( han skal have lagt dræn i øret om 2 uger) sp ved ikke om det er grunden . Han skriger simpelthen så højt.
Det der bekymrer mig allermest er at han i øjeblikket har så travlt med alt andet end sin mor og far man skal generelt lege titte bøh og sige sjove lyde og bare gør fjollet ting klappe lege og kilde ham så har man hans fulde opmærksomhed er det normalt i den alder at mor og far ikke lige er så spændene at jeg skal se på dem hele tiden - det især slemt når han skal have grød så kigger han væk hele tiden. Når han får flaske er der ingenting han putter godt ind hos en og kigger for det meste på mig der. Derudover er vores hund bare den sjoveste i øjeblikket
Så er det normalt i den alder de bare er så interesseret i sine omgivelser og ikke altid vil kigge på os? For har hørt det er i den alder de begynder ikke vil give slip på mor og far.
Han er ellers en glad og legende dreng og elsker sidde og lege og er meget opmærksom på sine omgivelser og pludre en del med os. i følge vores sp er han en opmærksom dreng - så hænger det evt sammen med han har så travlt med at kigge rundt på alting. Hvornår skal man været bekymret ?
Håber Du kan svare mig på mine bekymringer

Med venlig hilsen
Den bekymret mor!

Lisbeths svar

Hej !

Det er svært som mor at lade være med at være bekymret, når barnet reagerer på en anden måde end før.

Når jeg læser din beskrivelse lyder det helt normalt. Han er blevet meget mere bevidst om sine omgivelser, hvad der sker, både med ham selv og forskellige andre ting.

Han er aktiv, leger og er nysgerrig. han pludrer trods han sikkert ikke hører så godt med væske i ørerne. han er opmærksom.

Han bliver træt, fordi der sker mange ting , som skal bearbejdes.Han bruger meget energi på at høre, både hvad I siger og hvad der sker rundt omkring ham.

Mange babyer på 7 måneder protesterer, når de skal skiftes, have tøj på m.m. Protesten er gråd og den kan være voldsom.

Bevar roen og overbevisningen om, han skal skiftes, have mad, tøj på m.m.Det giver tryghed for ham.

Når han ligger og får flaske har I den tætte nære kontakt og det er så fint.Nyd de tætte stunder og fryd dig over du har et aktivt barn der er nysgerrig på verden.  

Held og lykke med indlæggelse af dræn. det vil blive godt for ham tror jeg.

Fortsat held og lykke med ham.

Varme Hilsner 

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.