Vi var til forsamtale i torsdags, hvor vi aftalte med lægen, at jeg skulle insemineres i min næste cyklus (midt december ca.). Vi har ingen forundersøgelser fået lavet udover sædkvalitetstest i februar og maj måned (moderat nedsat og let nedsat), og jeg har af flere omgange fået UL pga. cyster i æggestokkene - dette var før vi startede i behandling. Jeg har flere gange fået af vide, at mine æggestokke/ledere ser rigtig fine ud med mange folikler/æg.
Da alle undersøgelser vi har fået lavet gennem egen læge var i en anden region end hvor vi er i behandling nu, så kan lægen ikke se gamle svar på disse. Han spurgte ikke rigtig ind til, hvilke undersøgelser jeg har fået lavet, kun min kærestes sædkvalitetstest.. 
Jeg kan fornemme på mange af de andre opslag herinde, at man skal igennem bl.a. HSG inden man starter. Er det noget man SKAL eller noget lægen skønner om man skal? Er der andre undersøgelser, som i har været til?
En anden lille ting - jeg døjer rigtig meget med cyster på venstre æggestok. Ved ca. hver anden cyklus kan jeg mærke en cyste, men de forsvinder altid spontan i løbet af cyklussen, og jeg kan nu mærke at jeg har fået en i denne cyklus. Jeg skal ringe til klinikken når jeg får min mens igen, som er ca. start december, men spørgsmålet er, om jeg burde ringe i morgen og fortælle, at jeg tror jeg har en cyste nu eller det lige meget? 
Undskyld, det blev vidst lidt rodet, men er helt grøn i fertilitetsbehandlingsuniverset
Håber nogen kan give et råd eller to 
Anmeld
Citér