Gravid - sexliv dødsdømt?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

852 visninger
8 svar
2 synes godt om
20. november 2016

Anonym trådstarter

Hejsa allesammen!

Jeg er nu 27 uger henne med vores dejlige lille livlige pige og vi er ovenud lykkelige og taknemmelige for dette, meeeeeen sex det er virkelig blevet noget lort...

Sidst vi havde sex var for en uge siden og normalt kan vi bedst lide missionær, mig øverst og nogle sidde stillinger, men disse kan vi ikke bruge mere grundet dels bækkenløsning og at maven er i vejen. Jeg har hørt at stillingen hvor man ligger i ske skulle være god, men synes den var så ubehagelig, både fordi jeg fik ondt pga. Bækkenløsning  men også fordi jeg ikke er god til at han tager mig bagfra, det gør ondt deroppe og har altid gjort det..

What to do... nogle gode forslag? Hvad har i haft held med har virket? Eller er sexlivet dødsdømt til lillepigen kommer ud?!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2016

CC79

Der er jo nogen der bare fortsætter men har ingen ide om hvad der er mest hyppigt. Vi er heller ikke gode til sex uder graviditet. Den første graviditet lavede vi ingenting i alle 9 mdr, anden og tredie graviditet blev det højest til 3-4 gange og denne her fjerde graviditet er det pt blevet til 2 gange (er i uge 22). Men det skyldes umiddelbart mest jeg havde en blødning fra 10-15 uge og selvom vi nu har fået lov at genoptage sexlivet tør jeg ik rigtig så ved ik hvad det blir til lige nu. Føler mig heller slet ik lækker og er hæmet af at passe på baby føler jeg og synes det med sex og graviditet er akavet. Min mand har det nok lidt på samme måde men det kunne måske være meget rart det fungerede lidt. Så ja forstår dig godt og har ingen magiske råd men håber I finder en god løsning der virker for jer. Det er jo lang tids afholdenhed trods alt.

Anmeld Citér

20. november 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hejsa allesammen!

Jeg er nu 27 uger henne med vores dejlige lille livlige pige og vi er ovenud lykkelige og taknemmelige for dette, meeeeeen sex det er virkelig blevet noget lort...

Sidst vi havde sex var for en uge siden og normalt kan vi bedst lide missionær, mig øverst og nogle sidde stillinger, men disse kan vi ikke bruge mere grundet dels bækkenløsning og at maven er i vejen. Jeg har hørt at stillingen hvor man ligger i ske skulle være god, men synes den var så ubehagelig, både fordi jeg fik ondt pga. Bækkenløsning  men også fordi jeg ikke er god til at han tager mig bagfra, det gør ondt deroppe og har altid gjort det..

What to do... nogle gode forslag? Hvad har i haft held med har virket? Eller er sexlivet dødsdømt til lillepigen kommer ud?!

Jeg var glad for doggy i min graviditet. Og så bare bygge et lile bjerg af puder/dyne foran maven/ved brystet til at støtte, så al vægten ikke gå på maven. På den måde var maven ikke i vejen overhovedet, og jeg fik ikke ondt i bækkenet. - Havde også bækkenløsning og kunne slet ikke ligge på siden.

Man kan selv styre hvor dybt manden kan støde, alt efter hvordan man vender bækkenet (Om man skyder ryg eller svejer), og hvis manden er lidt blid og ikke gør det for hårdt kunne selv mine meget graviditets-følsomme slimhinder være med

Anmeld Citér

21. november 2016

Anonym trådstarter

CC79 skriver:

Der er jo nogen der bare fortsætter men har ingen ide om hvad der er mest hyppigt. Vi er heller ikke gode til sex uder graviditet. Den første graviditet lavede vi ingenting i alle 9 mdr, anden og tredie graviditet blev det højest til 3-4 gange og denne her fjerde graviditet er det pt blevet til 2 gange (er i uge 22). Men det skyldes umiddelbart mest jeg havde en blødning fra 10-15 uge og selvom vi nu har fået lov at genoptage sexlivet tør jeg ik rigtig så ved ik hvad det blir til lige nu. Føler mig heller slet ik lækker og er hæmet af at passe på baby føler jeg og synes det med sex og graviditet er akavet. Min mand har det nok lidt på samme måde men det kunne måske være meget rart det fungerede lidt. Så ja forstår dig godt og har ingen magiske råd men håber I finder en god løsning der virker for jer. Det er jo lang tids afholdenhed trods alt.

Jeg er virkelig ikke klar til at lægge vores sexliv på hylden.

Ikke at jeg ikke tror vi nok skal klare den, men har bare brug for den intimitet...

Anmeld Citér

21. november 2016

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Jeg var glad for doggy i min graviditet. Og så bare bygge et lile bjerg af puder/dyne foran maven/ved brystet til at støtte, så al vægten ikke gå på maven. På den måde var maven ikke i vejen overhovedet, og jeg fik ikke ondt i bækkenet. - Havde også bækkenløsning og kunne slet ikke ligge på siden.

Man kan selv styre hvor dybt manden kan støde, alt efter hvordan man vender bækkenet (Om man skyder ryg eller svejer), og hvis manden er lidt blid og ikke gør det for hårdt kunne selv mine meget graviditets-følsomme slimhinder være med

Jeg kan bare slet ikke doggy.. synes virklig det er ubehageligt og har aldrig rigtig fungeret for mig

Anmeld Citér

22. november 2016

CC79

Anonym skriver:

Jeg er virkelig ikke klar til at lægge vores sexliv på hylden.

Ikke at jeg ikke tror vi nok skal klare den, men har bare brug for den intimitet...

Ja det forstår jeg godt. Det er jo også lang tid at undvære den intimitet..

Anmeld Citér

22. november 2016

Miti's mama

Jeg synes det bliver sværere pga hormoner og bækkenløsning og kæmpe mave osv osv. Men det er bestemt ikke umuligt  Jeg er lige nu 30+1 og der er stadig gang i soveværelset 1-2 gange om ugen. Lidt mere roligt og ofte med mig i en stilling, hvor jeg ikke rigtig skal bevæge mig, og manden gør alt arbejdet. Men hvor der er vilje er der vej  

Anmeld Citér

22. november 2016

komodo

MummiT skriver:

Samme her .... samtidig vil jeg da lige tilføje at der jo er mange måder at være intime sammen på, tror man skal passe på ikke at komme for langt væk fra hinanden under graviditet og ellers så se det som en leg hvor man eksperimentere indtil man finder en stilling der dur for begge 

Anmeld Citér

22. november 2016

Linkaa

Jeg er i uge 34 nu og vi har sex ca 1 gang ugentligt... nogle gange er det imens viber i bad sammen, nogle gange i ske og jeg er lidt gravid-passiv eller lidt mere gang i den og primært doggy... Men det er bestemt ikke altid lige nemt pga maven 

Hvis ikke vi brugte doggy, så ville det virkelig være svært. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.