Eksperthjælp: Dreng knapt 4, har været blefri nat, tisser nu igen i sengen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

661 visninger
0 svar
1 synes godt om
18. november 2016

Lisbeth Jess

Jeg har en dreng på næsten 4 år, han har gået uden ble om dagen i næsten et år, og sovet uden ble om natten siden Februar i år. Nu er han inde i en periode hvor han næsten tisser i sengen hver nat , trods at vi sender ham ud og tisse når han vågner om natten (vågner og vil ind til mor og far). Jeg er gravid i igen og er helt ødelagt af træthed, så dette natteroderi med at skal op og vsake og skifte sengetøj er ved at være ret hårdt. Det har stået på en næsten en måned nu. Mit spørgsmål er om det er ok at giv ham en ble på om natten i en periode, eller vil det være at gå for langt tilbage?
Kærlig hilsen en meget træt mor

Lisbeths svar

Hej !

Kan godt forstå du er træt ,når du hver nat skal op og skifte, både sengetøj , vaske ham og nyt nattøj på.

Han er stadig en lille dreng, der sker mange ting omkring ham, Han drømmer ,der er gang i den i børnehaven. Der er en lille ny på vej.

Det er almindeligt, der kommer tilbagefald efter en blefri periode om natten. 

I har formentlig forsøgt at få ham til at tisse inden I selv går i seng.

Jeg vil anbefale I stille og roligt siger til ham, at lige nu har han brug for bleen.Det er synd for ham at vågne i en våd seng.

Det er ingen falliterklæring, derimod en omsorgsfuld forældre handling.

Er han tør sig det er fint.Er han våd, så blot en neutral konstatering .

Det er en periode og lige pludselig er han ofte tør om morgenen, så kan I begynde med et belønningssystem.

Gør det ikke til et problem, heldigvis er det jo kun om natten. 

Fortsat held og lykke med ham og den lille ny.

God week end

Varme Hilsner 

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.