Arabins Pessar , erfaringer ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.307 visninger
3 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. november 2016

Falk43

Jeg er pt sygemeldt grundet mange plukkeveer ( som dog er aftaget  efter "ligge regime" )   og en forkortet livmoderhals ( pt 1,3 cm)  jeg er opstartet progestetoron behandling og fik i går opsat en arabinspessar, jeg har googlet lidt men kan ikke lige finde mange erfaringer med det ? jeg har fået strenge "ligge ordre" og bliver indlagt , hvis der er sket en yderligere forkortning ved næste kontrol i næste uge . Nogen der har erfaringer ( helst gode ) med pessaret . Jeg er noget bekymret for at  komme til at føde alt for tidligt, er pr i uge 25 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2016

Mutti2B

Jeg blev indlagt med forkortet livmoderhals (1,9 cm), da jeg var i uge 28. Fik lungemodner og arabin pessar. Blev udskrevet efter 1 uge til sengeliggende. Måtte kun gå på toilet eller i bad, ellers skulle jeg ligge 24/7. Så besværligt at spise liggende! Jeg skulle ligge til jeg var 34+0 og da dagen endelig kom var jeg lykkelig. Men da jeg stod op begyndte jeg at bløde og blev hentet af ambulance. Jeg begyndte at få veer og troede at nu var det nu. Da jeg kom på sygehuset fjernede de pessaret som de så kunne se var skyld i blødningen. Det havde gnavet sig ind i livmoderhalsen. Så snart de fjernede det stoppede blødningen og veerne. Jeg blev udskrevet og fødte først da jeg var 39+2  

Anmeld Citér

17. november 2016

Falk43

Mutti2B skriver:

Jeg blev indlagt med forkortet livmoderhals (1,9 cm), da jeg var i uge 28. Fik lungemodner og arabin pessar. Blev udskrevet efter 1 uge til sengeliggende. Måtte kun gå på toilet eller i bad, ellers skulle jeg ligge 24/7. Så besværligt at spise liggende! Jeg skulle ligge til jeg var 34+0 og da dagen endelig kom var jeg lykkelig. Men da jeg stod op begyndte jeg at bløde og blev hentet af ambulance. Jeg begyndte at få veer og troede at nu var det nu. Da jeg kom på sygehuset fjernede de pessaret som de så kunne se var skyld i blødningen. Det havde gnavet sig ind i livmoderhalsen. Så snart de fjernede det stoppede blødningen og veerne. Jeg blev udskrevet og fødte først da jeg var 39+2  

tak for svar . Er seng liggende 24/7 men kun i uge 24+5 nu .. Er ikke tilbudt lungemodner beh endnu og min livmoder er stadig lukket . Jeg kniber sammen og håber på at ramme uge 34 uden yderligere problemer end svage muskler gusten kulør og net flix øjne 

Anmeld Citér

18. november 2016

Falk43

Falk43 skriver:

tak for svar . Er seng liggende 24/7 men kun i uge 24+5 nu .. Er ikke tilbudt lungemodner beh endnu og min livmoder er stadig lukket . Jeg kniber sammen og håber på at ramme uge 34 uden yderligere problemer end svage muskler gusten kulør og net flix øjne 

er der slet  ikke andre der  har prøvet det her inde ??

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.