Vente 2 år eller risikere at få fjernet graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.112 visninger
12 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. november 2016

Musen85

Øv.. Vi var til samtale på fertilitetsklinikken i Aalborg idag, mhp pgd behandling.. Og fik en ventetid på 2 år... 2 år!!!!   så blev vi anbefalet skive fertilitetsklinik og så moderkage biopsi i uge 10 Ca.. Og så evt fjernelse af foster hvis det er syg. ( vi kan ikke selv blive gravide efter 2 graviditeter i æggestokke)  

Hvad ville i vælge?? Vente 2 år eller tage chancen på alm klinik?  Vi har 25 % risiko for genfejl.. �� 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2016

Anonym

Puha en besked at få - stort kram til dig 

Ville ønske jeg kunne svare på dit spørgsmål, men det går simpelthen for tæt på mit eget tab i uge 18 pga genfejl.

Jeg vil til gengæld gerne komme med det indspark om Aagaard klinik ved Århus ikke kunne være en mulighed. De tilbyder pgs, så måske de kan hjælpe jer, selv om du godt nok skriver genfejl og ikke kromosom.

Alt det bedste

Anmeld Citér

16. november 2016

Rockertand

Musen85 skriver:

Øv.. Vi var til samtale på fertilitetsklinikken i Aalborg idag, mhp pgd behandling.. Og fik en ventetid på 2 år... 2 år!!!!   så blev vi anbefalet skive fertilitetsklinik og så moderkage biopsi i uge 10 Ca.. Og så evt fjernelse af foster hvis det er syg. ( vi kan ikke selv blive gravide efter 2 graviditeter i æggestokke)  

Hvad ville i vælge?? Vente 2 år eller tage chancen på alm klinik?  Vi har 25 % risiko for genfejl.. �� 

Jeg kender flere par i jeres situation, de har valgt naturlig graviditet og efterfølgende biopsi, de har alle undgået abort og har sunde børn i dag, dog er der bærere iblandt børnene.

Anmeld Citér

16. november 2016

Musen85

Anonym skriver:

Puha en besked at få - stort kram til dig 

Ville ønske jeg kunne svare på dit spørgsmål, men det går simpelthen for tæt på mit eget tab i uge 18 pga genfejl.

Jeg vil til gengæld gerne komme med det indspark om Aagaard klinik ved Århus ikke kunne være en mulighed. De tilbyder pgs, så måske de kan hjælpe jer, selv om du godt nok skriver genfejl og ikke kromosom.

Alt det bedste

Det er jeg ked af at hører..  

De vil godt kunne lave min behandling, men så skal vi selv betale for den.. Og det bliver en dyr omgang.. Har været inde og kigge på det ��

Anmeld Citér

16. november 2016

Musen85

Rockertand skriver:

Jeg kender flere par i jeres situation, de har valgt naturlig graviditet og efterfølgende biopsi, de har alle undgået abort og har sunde børn i dag, dog er der bærere iblandt børnene.

Ja vi risikerer jo at pigerne kan blive bærer af genfejlen, da der kun er drenge der ikke kan overleve hvis de har fejlen.. Vi hælder meget til den side af vælge alm fertilitets behandling, men jøsses jeg syntes det er et hårdt valg.. Vi har jo heller ikke lyst til at miste igen 

Anmeld Citér

16. november 2016

tarkoflen

Musen85 skriver:

Det var dog et helt urimeligt valg at stå med  

er der mulighed for at andre sygehuse har kortere behandlingstid? Eller er der for langt at køre?

kram til jer

Anmeld Citér

16. november 2016

Musen85

tarkoflen skriver:

Det var dog et helt urimeligt valg at stå med  

er der mulighed for at andre sygehuse har kortere behandlingstid? Eller er der for langt at køre?

kram til jer

Ja det syntes vi godt nok også.. Er så indebrændt lige nu   det er kun rigshospitalet og den nye klinik i Aalborg der tilbyder pgd.. Der er godt nok en klinik i Aarhus, men der skal vi selv betale... Og det render godt nok op  

Så hvis vi vælger alm reagensglas behandling, vil vi komme til ret hurtig, men så bare vente 10 uger før vi ved om vi kan beholde det 

Anmeld Citér

16. november 2016

nielsen80

Kæmpe kram!

Virkelig urimelig situation at stå i. Håber I måske kan komme til noget før - jeg har god erfaring med at ringe til det sted, man er er skrevet op til, og sige at man kan træde til indenfor kort varsel, skulle de få et afbud.

Jeg venter p.t på at få målt op til høreapparat, hvor der er et års ventetid( ved det ikke kan sammenlignes med behandling, som jeg selv har været i - noget nemmere at bare høre dårligt) .Der sagde de, da jeg ringet jeg meget vel kunne komme til tidligere, hvis jeg kunne reagere med kort varsel. Det ville da være et forsøg værd!

Anmeld Citér

16. november 2016

Musen85

nielsen80 skriver:

Kæmpe kram!

Virkelig urimelig situation at stå i. Håber I måske kan komme til noget før - jeg har god erfaring med at ringe til det sted, man er er skrevet op til, og sige at man kan træde til indenfor kort varsel, skulle de få et afbud.

Jeg venter p.t på at få målt op til høreapparat, hvor der er et års ventetid( ved det ikke kan sammenlignes med behandling, som jeg selv har været i - noget nemmere at bare høre dårligt) .Der sagde de, da jeg ringet jeg meget vel kunne komme til tidligere, hvis jeg kunne reagere med kort varsel. Det ville da være et forsøg værd!

Det vil ikke kunne lade sig gøre.. De skulle tage alle dem der har været i Skejby først. Men de har jo selvfølgelig også ventet meget længe.  Men de håber på at kunne nedbringe ventetiden, men det var ikke noget vi kunne forvente.. �� 

Anmeld Citér

16. november 2016

nielsen80

Musen85 skriver:

Det vil ikke kunne lade sig gøre.. De skulle tage alle dem der har været i Skejby først. Men de har jo selvfølgelig også ventet meget længe.  Men de håber på at kunne nedbringe ventetiden, men det var ikke noget vi kunne forvente.. �� 

For filan altså - det er godt nok bare noget lort. Kan godt forstå du er indebrændt!

Kæmpe kram, håber det hele ender lykkeligt for jer!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.