Børn med adhd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2016

Anonym

Har et barn ( 7 år ) som er under udredning i børnepsykiatrien . Med observation på autisme & ADHD. Men ikke noget som tidligere har været nemt i hverken børnehave eller skole. Vi har heller ikke selv tænkt i den retning men er åben. Vi har et barn med skolevægring / separations angst samt særlig sensitivt med sanseintegrations forstyrrelser.

nogen som har et barn med ADHD sovdbfbfm vil fortælle lidt om jeres barns udfordringer ?

Har der altid været mistanke om at barnet kunne have en diagnose ?

ved at mange af kendetegnene fylder fra den ene diagnose til den anden . Med fællesnævner. 

På forhånd tak 

Min søn har både adhd og grnnembribende infantil autisme

Infantil autisme kan man se stort set fra de blir født. 

Adhd vidste min søn tegn på som 3 årig.

Han er desuden lettere mental retaderet, hvilken vores psykiater siger de tit er ved infantil  autisme.

Han fik diagnosen adhd da han var 5, oh autisme er først blevet opdaget nu her for 3 mdr siden. Han er 9 nu.

Skriv endelig vis jeg skal udbyde noget. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2016

dorthemus

Anonymor skriver:

Det passer jo slet ikke sammen med, at du skriver, at dit barn udredes med OBS ADHD og autisme? Autismespektrumforstyrrelser dækker - som navnet antyder - over en række af forstyrrelser, som kan komme til udtryk på mange forskellige måder. Det er både infantil autisme, autisme med atypisk begyndelsesalder, aspergers, gennemgribende udviklingsforstyrrelse uspecificeret og gennemgribende udviklingsforstyrrelse anden.

Jeg møder i mit arbejde både børn med autismediagnoser, hvor det er utrolig tydeligt, og hvor de er stærkt påvirkede. Jeg møder også børn med diagnosen, hvor man måske næppe ville have troet, at de havde den, fordi de har et lidt andet symptombillede, som ikke er så tydeligt for omverdenen. 

Jeg siger ikke, at dit barn har en autismediagnose. Jeg siger bare, at det _er_ en spektrumforstyrrelse, og mange børn passer ikke ned i den stereotype autismekasse, som de fleste mennesker tænker på, når de hører navnet. 

Præcis....sådan er det også med min datter der har infantil autisme. 

Anmeld Citér

17. november 2016

Anonym trådstarter

dorthemus skriver:

Min datter blev sidste år udredt på børnepsyk. og fik diagnoserne infantil autisme og ADHD. Hun er i højere grad påvirket af sin ADHD end af sin autisme selvom den er primærdiagnose. Min datter er stærkt opmærksomhedsforstyrret og letafledelig. Det påvirker hende meget i det daglige. Det autistiske er ofte sværere at få øje på og det var også den diagnose der var sværest at forstå. Jeg har altid haft en mistanke om ADHD dog. 

Men autisme er jo en spektrumsforstyrrelse og der kan være stor forskel på hvor påvirket barnet er af den. Fælles er dog, at for at få infantil autisme diagnosen så skal der være tre faktorer til stede: forstyrrelser i kommunikation, samspil og forestillingsevne (perception). 

Tak for svar  har du Lyst til at uddybe lidt om hvordan hun er påvirket af det i hverdagen ? Kender ikke så meget til nogle af diagnoserne . Vi har ikke selv haft mistanke og der er ingen fagfolk igennem tiden der har haft mistanke om " noget "

Anmeld Citér

17. november 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Min søn har både adhd og grnnembribende infantil autisme

Infantil autisme kan man se stort set fra de blir født. 

Adhd vidste min søn tegn på som 3 årig.

Han er desuden lettere mental retaderet, hvilken vores psykiater siger de tit er ved infantil  autisme.

Han fik diagnosen adhd da han var 5, oh autisme er først blevet opdaget nu her for 3 mdr siden. Han er 9 nu.

Skriv endelig vis jeg skal udbyde noget. 

Tak for svar . Søger nok lidt kendetegn eller træk ved ADHD. Vi har nemlig ikke selv tænkt i de baner. Og vi har heller ikke udfordringer hjemme udover angst ( skolevægring ) 

Anmeld Citér

17. november 2016

Anonymor

Anonym skriver:

Tak for svar . Søger nok lidt kendetegn eller træk ved ADHD. Vi har nemlig ikke selv tænkt i de baner. Og vi har heller ikke udfordringer hjemme udover angst ( skolevægring ) 

Udfordringer ved ADHD kan sagtens give udslag i den slags angst. Et enkelt eksempel kunne være, at man grundet vanskeligheder med koncentration og opmærksomhed har svært ved at følge med i skolen, får følelsen af ikke at kunne håndtere skolegangen --> angst. Opmærksomhedsproblematikker behøver ikke være synlige for det blotte øje. Nogen gange er det meget subtilt. Barnet sidder måske pænt og stille på sin stol, men afledes mentalt og kan ikke fastholde fokus i længere tid. Opmærksomhedsvanskeligheder behøver ikke give motorisk uro.

Børn med autisme kan også få angst for at gå i skole. Ofte mærker de, at de ikke trives socialt. At de ikke forstår de sociale koder, de oplever og hvordan de skal fortolkes - hvordan de skal handle på dem. Det er for mange af disse børn utrolig angstprovokerende. Forståeligt nok!

Anmeld Citér

17. november 2016

Anonym trådstarter

Anonymor skriver:

Udfordringer ved ADHD kan sagtens give udslag i den slags angst. Et enkelt eksempel kunne være, at man grundet vanskeligheder med koncentration og opmærksomhed har svært ved at følge med i skolen, får følelsen af ikke at kunne håndtere skolegangen --> angst. Opmærksomhedsproblematikker behøver ikke være synlige for det blotte øje. Nogen gange er det meget subtilt. Barnet sidder måske pænt og stille på sin stol, men afledes mentalt og kan ikke fastholde fokus i længere tid. Opmærksomhedsvanskeligheder behøver ikke give motorisk uro.

Børn med autisme kan også få angst for at gå i skole. Ofte mærker de, at de ikke trives socialt. At de ikke forstår de sociale koder, de oplever og hvordan de skal fortolkes - hvordan de skal handle på dem. Det er for mange af disse børn utrolig angstprovokerende. Forståeligt nok!

Tak for svar. 

Anmeld Citér

18. november 2016

Anonym

Anonym skriver:

Altså nu kan jeg kun svare ud fra mine drenge

Jeg har nemlig også en dreng der "kun" har adhd. Når jeg siger kun er det ikke fordi jeg ikke regner den diagnose for noget.. Men mine to drenge er der så stor forskel på, og i og med at vi for kort tid siden skulle forholde os til en autisme diagnose på vores ældste, er det for os svært at se forskel på hvad der er hvad.

Dog kan jeg sige med sikkerhed at den yngste ikke er autist.

- men vores ældste er udadreagerende og ødelægger alt, han virker som en dreng (når han er uden medicin) der har det bedst når andre græder. Han har enormt meget energi, og ingen koncentration, voldsom, reagere uhensigtsmæssigt på de fleste ting, han kan IKKE klare berøring af nogle art og har det dårligt i selvskabt med nye og mange mennesker, han kan ikke li høje lyde eller meget lys. Han har aldrig ville være ude blandt andre, ikke engang bedste forældre. Hvor meget der er autistisk der er vi i tvivl om. Han er nu kommet på en skole for autister og nu STOR TRIVES HAN, noget vi aldrig har hørt nogle sige om ham før, da han var spæd ville han ikke have øjenkontakt og havde ingen sprog før 4 års alderen, det blev sagt at det var fordi vi ikke snakkede nok.med ham, nu ved vi det er fordi han er autist. Han har altid gået i special børnehave og special skole

Hvor i mod vores yngste egentlig kun fremtræder i adhd fordi han har meget energi, dog så meget at han kan køre landsholdet træt uden problemer. Han kan sagtens koncentrere sig, og er ikke voldsom mod andre eller ødelæggende. Han går i almindelig børnehave og det er ikke et problem for ham. Han er lidt modsat mange andre med adhd han er enormt genert og indadvendt, men opfylder ikke kriterierne for add netop pga den store energi mængde.

Alt i alt er vores to drenge meget forskellige. 

Anmeld Citér

18. november 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Altså nu kan jeg kun svare ud fra mine drenge

Jeg har nemlig også en dreng der "kun" har adhd. Når jeg siger kun er det ikke fordi jeg ikke regner den diagnose for noget.. Men mine to drenge er der så stor forskel på, og i og med at vi for kort tid siden skulle forholde os til en autisme diagnose på vores ældste, er det for os svært at se forskel på hvad der er hvad.

Dog kan jeg sige med sikkerhed at den yngste ikke er autist.

- men vores ældste er udadreagerende og ødelægger alt, han virker som en dreng (når han er uden medicin) der har det bedst når andre græder. Han har enormt meget energi, og ingen koncentration, voldsom, reagere uhensigtsmæssigt på de fleste ting, han kan IKKE klare berøring af nogle art og har det dårligt i selvskabt med nye og mange mennesker, han kan ikke li høje lyde eller meget lys. Han har aldrig ville være ude blandt andre, ikke engang bedste forældre. Hvor meget der er autistisk der er vi i tvivl om. Han er nu kommet på en skole for autister og nu STOR TRIVES HAN, noget vi aldrig har hørt nogle sige om ham før, da han var spæd ville han ikke have øjenkontakt og havde ingen sprog før 4 års alderen, det blev sagt at det var fordi vi ikke snakkede nok.med ham, nu ved vi det er fordi han er autist. Han har altid gået i special børnehave og special skole

Hvor i mod vores yngste egentlig kun fremtræder i adhd fordi han har meget energi, dog så meget at han kan køre landsholdet træt uden problemer. Han kan sagtens koncentrere sig, og er ikke voldsom mod andre eller ødelæggende. Han går i almindelig børnehave og det er ikke et problem for ham. Han er lidt modsat mange andre med adhd han er enormt genert og indadvendt, men opfylder ikke kriterierne for add netop pga den store energi mængde.

Alt i alt er vores to drenge meget forskellige. 

Mange tak for svar . Må indrømme jeg ikke kender så meget til de 2 diagnoser . Derfor jeg søger lidt info . Så tak fordi du vil dele. Har læst nogle brochure og på nettet men tænker der jo nok ikke er 2 som er ens. Herhjemme ser vi en dreng som ligner sine søskende . Dog med sin egen personlighed ligesom de andre . 

Anmeld Citér

18. november 2016

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

Mange tak for svar. Vil et barn med ADHD reagere  både ude & hjemme ? Tænker vil man mærke barnets udfordringer hjemme . Findes der flere " grader " af ADHD . Tænkt indenfor autisme er der jo flere diagnoser som hører under. Som jeg har forstået det. 

Det er meget forskelligt fra barn til barn. Vores dreng reagerde mest i skolen og på SFO'en. Hjemme var han f.eks. aldrig udreagerende.

Da vores dreng blev udredt for 3 år siden på BUC Glostrup, fik vi blot afvide, at han havde hyper kinesisk adfærdsforstyrrelse (er det samme som ADHD). Jeg spurgte i hvilken grad og til det blev der svaret, at de ikke snakkede om grader. Enten så havde man det ellers havde man det ikke.

Anmeld Citér

24. november 2016

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

Det var så bare ikke det vi fik at vide i Risskov. Der fik vi at vide at det var en tung og kompleks diagnose som havde grene i forskellige områder. 

Mærkeligt, at de oplyser forskellige ting - selvom det er to forskellige steder i landet.

Men det er også ligegyldig. Det vigtigste er, at det åbner dører for, at ens barn kan blive hjulpet

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.