Anonym skriver:
Tak for svar . Søger nok lidt kendetegn eller træk ved ADHD. Vi har nemlig ikke selv tænkt i de baner. Og vi har heller ikke udfordringer hjemme udover angst ( skolevægring )
Altså nu kan jeg kun svare ud fra mine drenge
Jeg har nemlig også en dreng der "kun" har adhd. Når jeg siger kun er det ikke fordi jeg ikke regner den diagnose for noget.. Men mine to drenge er der så stor forskel på, og i og med at vi for kort tid siden skulle forholde os til en autisme diagnose på vores ældste, er det for os svært at se forskel på hvad der er hvad.
Dog kan jeg sige med sikkerhed at den yngste ikke er autist.
- men vores ældste er udadreagerende og ødelægger alt, han virker som en dreng (når han er uden medicin) der har det bedst når andre græder. Han har enormt meget energi, og ingen koncentration, voldsom, reagere uhensigtsmæssigt på de fleste ting, han kan IKKE klare berøring af nogle art og har det dårligt i selvskabt med nye og mange mennesker, han kan ikke li høje lyde eller meget lys. Han har aldrig ville være ude blandt andre, ikke engang bedste forældre. Hvor meget der er autistisk der er vi i tvivl om. Han er nu kommet på en skole for autister og nu STOR TRIVES HAN, noget vi aldrig har hørt nogle sige om ham før, da han var spæd ville han ikke have øjenkontakt og havde ingen sprog før 4 års alderen, det blev sagt at det var fordi vi ikke snakkede nok.med ham, nu ved vi det er fordi han er autist. Han har altid gået i special børnehave og special skole
Hvor i mod vores yngste egentlig kun fremtræder i adhd fordi han har meget energi, dog så meget at han kan køre landsholdet træt uden problemer. Han kan sagtens koncentrere sig, og er ikke voldsom mod andre eller ødelæggende. Han går i almindelig børnehave og det er ikke et problem for ham. Han er lidt modsat mange andre med adhd han er enormt genert og indadvendt, men opfylder ikke kriterierne for add netop pga den store energi mængde.
Alt i alt er vores to drenge meget forskellige.
Anmeld
Citér