Kan man teste positiv gravilitet på en ÆL-test

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Har du testet positiv på en ÆL test?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

9.864 visninger
14 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. november 2016

Pernilleogmaria

Hej piger! Jeg håber at i kan hjælpe mig bare LIDT på vej.

Jeg er kommet lidt i tvivl, jeg havde min menstration d 8 oktober, jeg blev insemineret d 23. Oktober og skulle så have haft min menstration d 4 nov hvis der ikke var 'gevinst' men den er endnu ikke kommet. ( det skal lige siges at jeg altid har haft regelmæssigt cyklus ).

jeg er har nu 4 dage i steg prøvet og tage en ÆL-test for sjovt og hver gang jeg lige nåede og tisse på testen kom der med det samme TO MEGET tydelige streger. Og G-teste er negative endnu.. 

Mit spørgsmål er så: om man kan teste positiv på en ÆL test, jeg har nemlig læst flere steder på nettet at det kan lade sig gøre og at HCG og LH mener jeg det hed, minder meget om hinanden??

KH Pernilleogmaria. :-)

( billeder af ÆL test vedhæftet! )

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2016

hvj

Pernilleogmaria skriver:

Jeg er kommet lidt i tvivl, jeg havde min menstration d 8 oktober, jeg blev insemineret d 23. Oktober og skulle så have haft min menstration d 4 nov hvis der ikke var 'gevinst' men den er endnu ikke kommet. ( det skal lige siges at jeg altid har haft regelmæssigt cyklus ).

jeg er har nu 4 dage i steg prøvet og tage en ÆL-test for sjovt og hver gang jeg lige nåede og tisse på testen kom der med det samme TO MEGET tydelige streger. Og G-teste er negative endnu.. 

Mit spørgsmål er så: om man kan teste positiv på en ÆL test, jeg har nemlig læst flere steder på nettet at det kan lade sig gøre og at HCG og LH mener jeg det hed, minder meget om hinanden??

Hvis du er i fertilitetsbehandling så ring til dit behandlings sted i morgen og snak med dem (eller lægen) men umiddelbart vil jeg sige at når g test er negativ så er den der desværre ikke denne gang  

Husk at mens kan udeblive fordi du ønsker det så meget 

Anmeld Citér

15. november 2016

Pernilleogmaria

Hvis du er i fertilitetsbehandling så ring til dit behandlings sted i morgen og snak med dem (eller lægen) men umiddelbart vil jeg sige at når g test er negativ så er den der desværre ikke denne gang  

Husk at mens kan udeblive fordi du ønsker det så meget 

Det er hjemme-inseminering. Men det undre os bare, når det vi har læst i de forskellige forums. :-) og tænker faktisk slet ikke på det.. Men derfor burde de ÆL teste ikke vise sådan tænker jeg??

Anmeld Citér

15. november 2016

hvj

Pernilleogmaria skriver:

Det er hjemme-inseminering. Men det undre os bare, når det vi har læst i de forskellige forums. :-) og tænker faktisk slet ikke på det.. Men derfor burde de ÆL teste ikke vise sådan tænker jeg??

Mener man siger at de ved en fejl kan slå ud ved hcg, så ring til doktor mand i morgen, under alle omstændigheder er din mens udeblevet med 2 uger 

Anmeld Citér

15. november 2016

AnoMom

Pernilleogmaria skriver:

Ifølge sundhedsguide.dk kan man sagtens teste positivt på ægløsningsteste. Så jeg ville nok ringe til lægen i morgen ;-)  http://www.sundhedguide.com/7/2014/10/hvordan-kan-graviditet-pavirke-eglosningstest-.html

Anmeld Citér

15. november 2016

Pernilleogmaria

AnoMom skriver:

Ifølge sundhedsguide.dk kan man sagtens teste positivt på ægløsningsteste. Så jeg ville nok ringe til lægen i morgen ;-)  http://www.sundhedguide.com/7/2014/10/hvordan-kan-graviditet-pavirke-eglosningstest-.html

Ja lige præcis og mange tak! Må nok ringe ja.. Syntes nemlig det er lidt utroligt at 3 dage i træk med så tydelig positive.

Anmeld Citér

15. november 2016

Lea2787

Profilbillede for Lea2787
Pernilleogmaria skriver:

Det kan man sagtens, netop pga ligheden mellem LH og hCG (omvendt kan man ikke teste ÆL på en graviditetstest). Hvis du blev insemineret den 23., og forventede mens den 4. nov, tænker jeg dog, at du burde kunne teste positiv på en alm graviditetstest nu.. passer det ikke næsten med, at du kunne være i gang med en ny ægløsning nu? Og måske er sprunget din mens over?? Der er self også nogen, der først kan teste pos ret sent.. 

Mine så sådan ud 5+0 (blå er ÆL-testen).

Anmeld Citér

15. november 2016

Pernilleogmaria

Det kan man sagtens, netop pga ligheden mellem LH og hCG (omvendt kan man ikke teste ÆL på en graviditetstest). Hvis du blev insemineret den 23., og forventede mens den 4. nov, tænker jeg dog, at du burde kunne teste positiv på en alm graviditetstest nu.. passer det ikke næsten med, at du kunne være i gang med en ny ægløsning nu? Og måske er sprunget din mens over?? Der er self også nogen, der først kan teste pos ret sent.. 

Mine så sådan ud 5+0 (blå er ÆL-testen).

Ja lige præcis.. Jo min ÆL skulle faktisk være d 17. Men testede bare for sjovt i lørdags og så frem til nu på ÆL teste og som du kan se er de knald positive hvilket jeg nemlig ikke helt forstår...

- Ja måske jeg er en af dem der først kan teste positiv på en g test? I så fald har jeg mange syntomer på gravilitet. Jeg hverken har tænkt over det eller noget før indtil nu selvfølgelig hvor jeg undre mig..

Anmeld Citér

16. november 2016

Lotus86

Mine ægløsningstest var bragende positive da jeg var gravid, men det var graviditetstestene også, så jeg tænker det må være en ny ægløsning du har nu, en graviditet burde du kunne se på en graviditetstest. 

Anmeld Citér

16. november 2016

Pernilleogmaria

Lotus86 skriver:

Mine ægløsningstest var bragende positive da jeg var gravid, men det var graviditetstestene også, så jeg tænker det må være en ny ægløsning du har nu, en graviditet burde du kunne se på en graviditetstest. 

Hvordan kan man have ægløsning igen uden at have menstration det forstår jeg ik helt?? Og min ægløsning HVIS jeg havde fået min mens d 4. Så skulle ægløsningen først være d 17.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.