Erfaring region sjælland

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

503 visninger
6 svar
1 synes godt om
14. november 2016

Anonym trådstarter

Hej

Min kæreste og jeg skal i gang med barnløsbehandling i region Sjælland via. Holbæk Sygehus, og har i den forbindelse fået af vide af gynækologen at der er OP til 8 måneders ventetid, til den første samtale.. Hvilket også bekræftes af regionens hjemmeside.. 

Så nu er det jeg vil høre om andres erfaring, hvor længe gik der fra henvisning til møde??

"problemet" ligger hos min kæreste, og handler om langsomme sædceller  - "baby maskinen" hos mig skulle være fin.. - hvor lang tid går det erfaringsmæssigt fra første samtale til endelig start på behandling?? 

Håber der er nogen der kan hjælpe mig, med svar på disse ting.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2016

Anonym trådstarter

Slet ingen der har været samme sted som os??

Anmeld Citér

14. november 2016

C85

Jeg er i region Hovedstaden, så ikke helt samme sted, men vi har nu ventet i 8 mdr. fra henvisning til 1. samtale - vi er henvist til IVF. Vi har været igennem det private med iui behandlinger, da ventetiden var så lang i det offentlige. Hos os er 'problemet' også min kærestes sædkvalitet.

Vi har vores tid til samtale i denne uge, så kan ikke svare på, hvor længe der går derfra. I det private kom vi til næsten med det samme efter samtale.

Anmeld Citér

14. november 2016

Anonym trådstarter

C85 skriver:

Jeg er i region Hovedstaden, så ikke helt samme sted, men vi har nu ventet i 8 mdr. fra henvisning til 1. samtale - vi er henvist til IVF. Vi har været igennem det private med iui behandlinger, da ventetiden var så lang i det offentlige. Hos os er 'problemet' også min kærestes sædkvalitet.

Vi har vores tid til samtale i denne uge, så kan ikke svare på, hvor længe der går derfra. I det private kom vi til næsten med det samme efter samtale.

Tak for dit svar C85´s selvom vi ikke er samme region, tegner der sig nok et ens billedet landet over.. 

Jeg ved endnu ikke hvilken behandling vi skal have det sagde gynækologen intet om, men når vi læser på nettet tænker vi selv IUIH (insemination)

altså hvor man finder min ægløsning og så sender sæd gennem systemet på rette tidspunkt..

har også luret lidt i det private, men har godt nok svært ved at gennemskue hvad en behandling evt. vil koste.. har du nogen idé om det - vi vil jo i vores tilfælde have alle undersøger og svar med fra gynækologen, og skal "bare" have hjælp til resten.. 

Anmeld Citér

14. november 2016

C85

Anonym skriver:

Tak for dit svar C85´s selvom vi ikke er samme region, tegner der sig nok et ens billedet landet over.. 

Jeg ved endnu ikke hvilken behandling vi skal have det sagde gynækologen intet om, men når vi læser på nettet tænker vi selv IUIH (insemination)

altså hvor man finder min ægløsning og så sender sæd gennem systemet på rette tidspunkt..

har også luret lidt i det private, men har godt nok svært ved at gennemskue hvad en behandling evt. vil koste.. har du nogen idé om det - vi vil jo i vores tilfælde have alle undersøger og svar med fra gynækologen, og skal "bare" have hjælp til resten.. 

Inseminering kan I få henvisning til, så er det gratis - også i det private. Det er det vi har gjort. Vi er kun i det offentlige nu, fordi der er egenbetaling på ivf. Vi har haft 4 forsøg iui og kunne godt være fortsat, har læst et sted, at man kan få 6 forsøg gratis, men ved det ikke med sikkerhed.

Der er naturligvis egenbetaling for medicin. På den klinik jeg gik, skulle jeg have en tablet-hormonbehandling i 5 dage (for at sikre, at æggene voksede) og senere en ægløsningssprøjte - så er de sikre på, at ægløsningen er der, hvor man bliver insemineret. 

Anmeld Citér

14. november 2016

FrkHS

Hvis i "blot" skal igennem iui ville jeg gennem min henvisning tage kontakt til det private og undgå den lange ventetid. Vi startede også med inseminationer i det private og der var ca en måneds ventetid. Vi skulle desværre videre til ivf da det ikke gav pote med iui, men er glad for vi tog iuierne i det private.

Anmeld Citér

15. november 2016

Anonym trådstarter

Takker for jeres svar.. Så har gjort mig meget klogere..   Nu ved vi jo på nuværende tidspunkt ikke hvad vi skal igennem, men hvis det kan gøres gratis i det private, er der da ingen grund til at være måneder (- det føles som år) på det offentlige.. 

Det må vi lige arbejde videre på..  

Tak!!

knus

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.