Smerter i hoften ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

409 visninger
6 svar
0 synes godt om
13. november 2016

hautecouture

Okay.. Jeg er simpelthen ved at blive vanvittig!  Jeg har SÅ mange jag/stik af smerter i højre hofte. Jeg er 31+1 idag (gik heldigvis på ferie/barsel pr. 21/10) og det har ihvertfald varet et par uger - måske længere, da det bare er blevet værre. Det er udelukkende i højre side og det kommer når jeg f.eks ligger ned og vil skifte stilling, når jeg går på trapper, når jeg rejser mig (fra liggende til siddende og fra siddende til stående) og når jeg løfter benet (f.eks hvis jeg skal træde over noget) - jeg forsøger at gå meget da det lindrer en del i løbet af dagen, men om aftenen er det galt igen?! Er der nogle der har prøvet noget ligende og evt. kender til noget der kan hjælpe, for det er godt nok ubehageligt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2016

Liv_86

hautecouture skriver:

Okay.. Jeg er simpelthen ved at blive vanvittig!  Jeg har SÅ mange jag/stik af smerter i højre hofte. Jeg er 31+1 idag (gik heldigvis på ferie/barsel pr. 21/10) og det har ihvertfald varet et par uger - måske længere, da det bare er blevet værre. Det er udelukkende i højre side og det kommer når jeg f.eks ligger ned og vil skifte stilling, når jeg går på trapper, når jeg rejser mig (fra liggende til siddende og fra siddende til stående) og når jeg løfter benet (f.eks hvis jeg skal træde over noget) - jeg forsøger at gå meget da det lindrer en del i løbet af dagen, men om aftenen er det galt igen?! Er der nogle der har prøvet noget ligende og evt. kender til noget der kan hjælpe, for det er godt nok ubehageligt 

Måske det er bækkenløsning. Der kan man godt få smerter i hoften

Anmeld Citér

14. november 2016

FrkLarsen

hautecouture skriver:

Åh hvor jeg føler med dig 

Jeg har det på præcis samme måde, jeg er i dag 35+1 og min højre hofte føles "løs" hvis man kan sige det sådan og halebenet er også begyndt at gøre av  

Jeg har desværre ingen gode råd, da jeg endnu ikke selv har fundet en løsning på det jeg hviler en del i løbet af dagen 

Anmeld Citér

14. november 2016

Jems

Jeg er kun 14+5 men døjer ret meget med bækkenet/hoften allerede og jeg går til kiropraktor, det hjælper mig helt vildt 

Anmeld Citér

14. november 2016

Miti's mama

øj, det lyder meget som bækkenløsning. Der er ikke rigtig nogen kur for det. Du bliver bare nødt til at tage det roligt hvis det ikke skal blive værre. Her er nogle gode råd jeg fik fra min læge:

1. Vend dig i sengen/ud a bilen/o lign med samlede ben

2. Undgå for så vidt muligt trapper

3. Læg noget varmt på nederste del af ryggen

4. Prøv Rembozo

5. Tag den med ro, det går væk igen efter fødslen 

Anmeld Citér

15. november 2016

hautecouture

Tak for alle jeres svar .. det er skidehamrende belastende, men I har nok ret i, at der ikke er så meget andet at gøre, end at slappe lidt mere af og lytte til hvad kroppen "fortæller"  Godt der "kun" er 2 mdr tilbage til termin 

Anmeld Citér

15. november 2016

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

Hej !

Det så smertefuldt med den hofte og det er nok bækkenløsning.

En fysioterapeut vil kunne undersøge om dit bækken er skredet lidt og hun kan manipulere det på plads. Hun kan give dig nogle brugbare øvelser, som vil lindre dine smerter.

Håber du får det bedre.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.